مجلس شورای اسلامی از حواشی سیاسی مربوط به انتصابات فامیلی و رفاقتی به دلیل نبود قانون مناسب در زمینه انتصاب مدیران دولتی جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که همواره مورد نقد جدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار دارد طی یک اقدام احتمالا عوام‌پسند، مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین وابسته سازمان تامین اجتماعی که برای دخترش حکم مسئولیت صادر کرده است با دستور فوری خود این حکم را لغو کرد که پیرو آن با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، مدیرعامل خاطی در این وزارتخانه به دلیل انتصابات فامیلی، عزل شد.

این اقدامات در حالی مطرح می‌شود که عنوان شده برخورد جدی وزیر کار پس از اطلاع وی بوده است؛ جای سئوال است که وزیر محترم دولت سیزدهم آیا اخیرا از حکمی که برای یکی از مدیران استان‌ها صادر شده است، اطلاعی ندارد که نسبت فامیلی و رفاقتی دیرینه با یکی از معاونین خود دارد؟! بررسی‌های این رسانه خبری تحلیلی بر اساس اطلاعات دریافتی از عموم مردم حاکی از آن است یکی از مدیرانی که جدیدا منصوب شده نیز نسبت فامیلی و پسر خاله یکی از نمایندگان استان فارس می‌باشد که بررسی دقیقتر آن نیاز به زمان جهت بررسی بیشتر دارد!

خاطرنشان می‌گردد که روز گذشته سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس به عنوان یک دستگاه اجرایی مهم در جامعه در حالی معارفه شد که هم احتمالا به دلیل شرایط کرونایی بدون حضور چهره‌های رسمی و تاثیرگذار همراه شد و هم اینکه مورد نقد برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل احتمال برآورده نشدن انتظارات اجرای درست قانون قرار گرفت.

جوان‌گرایی مورد تأکید و حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد که البته معیارهای دیگر هم در کنار این رویکرد نیز فرمایش و کارگزاران نظام را به رعایت مصادیق عام‌المنفعه توصیه کردند که لازم است این موارد در انتصابات مدنظر قرار گیرد.

انتظار است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کرده و اگر مغایر قانون اعلام شد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر قانونی دهند.

/پایان متن/