مسئولان قضایی استان فارس با هدف بررسی شرایط شرکت ها و واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی از این منطقه بازدید و با حضور در دوکارخانه نیتل پارس و جوش شیرین با مدیران و پرسنل این مجموعه ها به گفت و گو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، حجت الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در این بازدید با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت منطقه ویژه اقتصادی شیراز اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی شرکت‌های مستقر در این منطقه صورت گرفته است، گفت: با توجه به فعالیت های مناسب مدیر جدید منطقه ویژه اقتصادی شیراز بسیار با هدف بازدید میدانی در این منطقه حضور پیدا کردم.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی از اراضی جهت فعال شدن شرکت‌ها به این منطقه واگذار شده است که هیچ اقدامی در این زمین‌ها صورت نگرفته است و سالهاست که این زمین‌ها بلاتکلیف و معطل مانده‌اند. لذا یک کارگروه و کمیته جهت صیانت و بازپس گیری از این اراضی تشکیل شده است‪.‬

وی در رابطه با آخرین وضعیت فرآیند انتقال کارخانه‌های آلاینده شیراز به این منطقه گفت: برخی کارخانه‌ها از جمله روغن نباتی و پشم شیشه باید از داخل شهر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل شوند. یکی از مهمترین اهداف ما از این بازدید بررسی زمین‌های واگذار شده از این منطقه به این کارخانه‌ها است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه کارخانه پشم‌شیشه اقدامات قابل توجهی برای انتقال به منطقه ویژه اقتصادی انجام داده است ، افزود: امکان‌ جابه‌جایی این کارخانه در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد. اما تلاش چندانی از سوی کارخانه روغن نباتی برای جابه‌جایی صورت نگرفته و قرار است هر چه سریعتر مدیران این کارخانه مورد بازخواست قرار بگیرند‪.‬

حجت الاسلام موسوی افزود: هدف دیگر ما از این بازدید مشاهده فعالیت‌های شرکت‌های مستقر و ارزیابی ظرفیت واحدهای تولیدی فعال در این منطقه بود تا پس از بررسی بتوانیم حمایت‌های لازم را از این شرکت‌ها داشته باشیم‪.‬

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های فعال در این منطقه اقدامات قابل توجهی به منظور رونق تولید انجام داده‌اند، گفت: به عنوان مثال یکی از این واحدهای تولیدی ظرف یک یا دو ماه آینده قرار است ۲۰۰ کارگر به این مجموعه اضافه کنند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل محترم دادگستری استان در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: بی شک حضور مقام محترم عالی قضایی استان به منظور بررسی مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی  در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بیانگر توجه وی به امر تولید و شعار سال است که این مهم جای تقدیر و تشکر و را دارد.

سعید مصفا با بیان اینکه مجموعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز تمام تلاش خود را جهت سهولت و رفع مشکلات از صنعتگران و سرمایه گذاران دریغ نمی کند، افزود: در سالی که بر پایه رشد تولید و مهار تورم توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است تمام افراد وظیفه دارند تا تمام انرژی و حمایتشان را جهت روشن نگه داشتن و رونق اقتصادی تمام واحدهای تولیدی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه وجود واحدها و کارخانه هایی مانند نیتل پارس که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کنند و مواد اولیه صنایع مهم را تولید می کنند مایه افتخار است، ادامه داد: فعالیت حدود ۹۰ واحد صنعتی فعال و بیش از ۱۴۰ واحد در حال ساخت بیانگر نقش پر رنگ منطقه ویژه اقتصادی شیراز در اقتصاد استان و کشور است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه دست تمام افرادی که گره صنعتگران و واحدهای تولیدی را می گشایند محکم می فشارم، تصریح کرد: فراهم کردن زیر ساخت ها جهت افزایش و رونق واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از مهم ترین سیاست های این منطقه است.

مصفا با بیان اینکه باید تمرکز خود را بر روی اشتغال بگذاریم و برای‌مان مهمتر از تعداد اشتغال، توزیع اشتغال باشد، افزود: از همین رو باید تلاش کنیم مسائل مهم شرکت‌ها و واحدهای تولیدی را بررسی و برطرف کنیم که این مهم سبب اشتغالزایی می شود.

/پایان متن/