مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری جهرم، تاکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری این شهر نیازمند تقویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشیدی پنجشنبه در آیین معارفه شهردار جدید جهرم، بیان کرد: هم‌اکنون جهرم قطب سلامت جنوب کشور است و با قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب مقصدی گردشگری به شمار می‌رود؛ از این رو لازم است زیرساخت‌های گردشگری شهر جهرم مورد توجه بیشتری قرار گیرد و امکانات برای گردشگران مهیا شود.
وی ادامه داد: جهرم از نظر سیما و منظر شهری نیاز به تاکید و ارتقای بیشتری دارد، تمام کشور جهرم را به عنوان شهر مرکبات و باغ‌شهر می‌شناسند و شورای اسلامی شهر و شهردار باید برای ایجاد یک باغ تفریحی عمومی اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس همچنین بر توجه به طرح جامع ترافیک شهری بعنوان یکی از معضلات مهم شهر جهرم و بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده این شهر تاکید کرد.

جمشیدی یادآور شد:جهرم دومین شهر فارس است که صد سال پیش دارای شهرداری شد، از نظر زیرساخت‌های عمرانی، فنی و صنعتی دومین شهر استان فارس است.

نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم تکریم و معارفه شهردار جهرم گفت: نگاه به شهر جهرم باید مانند نگاه به یک کلانشهر باشد.

محمدرضا رضایی افزود: جمعیت زیادی از شهرها و مناطق همجوار تمایل به زندگی در این شهر دارند و باید امکانات برای سکونت این جمعیت مهیا شود.

وی بیان کرد: جهرم یک شهر توریست درمانی است، دارای شرب سالم و پایدار از طریق سد سلمان فارسی است و با داشتن جاده‌های دسترسی، فرودگاه بین‌المللی، صنعت و ظرفیت‌های دیگری برای تبدیل شدن به یک کلان‌شهر در حال آماده سازی دارد.

رضایی با اشاره به این ظرفیت‌ها، اعلام کرد: نیاز و قرار است شهری جدید و مدرن در مجاورت جهرم با ۱۰ هزار قطعه زمین احداث شود.

وی اذعان کرد: اکنون درآمد و بودجه شهرداری جهرم با چیزی که انتظار داریم فاصله بسیار دارد؛ سرانه در شهری ۱۶۰ هزار نفری باید حداقل برای هر شهروند ۱۰ میلیون تومان باشد و شورا و شهردار باید به درآمد پایدار حرکت کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حرکت را لازمه پیشرفت دانست و گفت: امروز استاندار فارس به عنوان مدیری جهادی پای کار است و باید از این فرصت استفاده کرد.

رضایی عنوان کرد: کمربندی غرب جهرم نیاز امروز جهرم است و این شهر به چندین تقاطع غیر هم‌سطح نیاز دارد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.
امام جمعه جهرم نیز در ادامه این آیین گفت: برای کاشتن بذر امید در دل شهروندان باید تلاش بیشتری انجام شود و شهردار جدید در این زمینه بکوشد.

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی معضل کمربندی، معضل ترافیک، مسئله تفکیک زباله، حوزه فرهنگی و کارهای بزرگ به‌جای مانده حل شود.

وی به شهردار جدید این شهر توصیه کرد: برای موفقیت فضای همدلی را در مجموعه خود ایجاد کند، ارتباطات خوبی با مجموعه مسئولان شهری داشته باشد و از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بهره گیرند.

امام جمعه جهرم یادآور شد: جمعیت جهرم در روز و شب آن متفاوت است. افراد بسیاری برای اموراتی همانند درمان و خرید و استفاده از ظرفیت‌های جهرم، روزها به جهرم مراجعه می‌کنند و باید زیرساخت رفاهی برای این مهمانان مهیا شود.

شهردار جدید جهرم نیز در این مراسم بیان کرد: توفیقی برای من ایجاد شده است که در خدمت شهروندان و مسئولین شهر جهرم باشم و این توفیق را که خادم مردم شهر جهرم باشم را به فال نیک می‌گیرم.

محمد اسدالهی افزود: از اعضای شورای اسلامی شهر جهرم که به بنده و برنامه‌های بنده اعتماد کردند تشکر می‌کنم. نقدهایی به خاطر انتخاب بنده به شورای شهر شده است که این موضوع، مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: از مهندس بهمنی که در مدت ۱۰ ماه سرپرستی خود تلاش بسیاری کرده‌اند تشکر ویژه می‌کنم.ایشان از مدیران لایق شهرداری است.

شهردار جهرم گفت: هرگاه در استانداری فارس از واحدهای مختلف شهرداری جهرم صحبت می‌شود بر روی این نکته تاکید می‌شود که شهرداری جهرم در حوزه‌های مختلف در بین شهرداری‌های استان فارس سرآمد است.

اسدالهی افزود: بنده هیچگاه و در هیچ مسئولیتی به هیچ شخص یا گروهی وابسته نبوده و متوسل نشده‌ام و توکلم به خداوند متعال بوده است. در این سال‌ها در پست‌های مختلف در وزارت کشور فعالیت کرده‌ام.

وی ادامه داد: بنده معتقدم افراد نباید در شهر خودشان شهردار شوند چون هم در معذوریت قرار می‌گیرد و هم ممکن است به خاطر مراعات برخی موضوعات مورد هجمه قرار گیرند.

شهردار جهرم بیان کرد: ظرفیت‌های بزرگی در شهر جهرم وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. قطعا از ظرفیت‌های استثنایی جهرم از جمله امام جمعه، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استفاده خواهم کرد.

اسدالهی افزود: همیشه به شهرهای بزرگی مثل جهرم می‌بالیم ولی با وجود خدماتی که نیروهای توانمند شهرداری داشته‌اند، باز هم انتظار من از شهر بزرگ جهرم خیلی بیشتر بوده است. انتظار دارم در حوزه مبلمان شهری و سیما و منظر شهری خیلی بیشتر کار میشد.

وی ادامه داد: متاسفانه از دید یک فرد بیرونی خدمات شهری در جهرم را نپسندیدم. متاسفانه در برخی پارک‌ها و اماکن سرویس بهداشتی وجود ندارد و این قابل قبول نیست.

شهردار جهرم گفت: به مسئولان و مردم جهرم قول می‌دهم به حول و قوه الهی در اسرع وقت نیازهای اساسی در حوزه خدمات شهری در شهر جهرم را با همدلی و همراهی اعضای شورای شهر و بزرگان شهرستان حل کنم.

اسدالهی افزود: من فراجناحی هستم و در شهر جهرم نیز سیاسی نخواهم بود و فقط پیرو ولایت فقیه هستم. از انتقادات و پیشنهادات دلسوزان نیز در مسیر توسعه شهر جهرم بهره خواهم برد.

در این آیین محمد اسدالهی به عنوان شهردار جهرم معارفه شد.

اعضای شورای اسلامی شهر جهرم با پنج رای موافق و ۲ رای مخالف، محمد اسدالهی را به عنوان شهردار جدید جهرم انتخاب کردند.

محمد اسدالهی متولد ۱۳۵۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری و دارای ۲۵ سال سابقه خدمت در وزارت کشور است.

در سوابق کاری اسدالهی، فرماندار شهرستان بوانات ، فرماندار شهرستان لامرد، معاون سیاسی اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، فرماندار شهرستان آباده ، فرماندار شهرستان زرقان، نماینده ویژه استاندار در خصوص پیگیری سیل جنوب فارس و مدیر توسعه شهرستانهای مرودشت، زرقان و خرامه به چشم می‌خورد.
/پایان متن/