یکسال پس از سفر رئیس جمهور به فارس، مدیرکل دفتر فنی استانداری این استان، طی نشستی میزان تحقق مصوبات این سفر را این گونه اعلام کرد: مجموع اعتبارات مصوب، 8908 میلیارد تومان بوده است که 56 درصد آن جذب شده است و نسبت به روند اجرایی مصوبات، 40 درصد جلو هستیم.

امیرحسین جمشیدی گفت: از میان مصوبات سفر، ۳ مصوبه اجرایی نشده است و از میان دستگاه ها، میراث فرهنگی و گردشگری ضعیف‌ترین و آب منطقه ای بهترین عملکرد را داشته و دستگاه‌های شرکت گاز، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید به همه تعهدات خود عمل کرده اند.

وی افزود: مصوبات استان در حوزه جهاد کشاورزی و دانشگاه ها ضعیف بوده، اما در سه حوزه بهداشت و درمان، راه و آب مصوبات قوی را داشتیم.

بهره‌برداری از ۵۵ پروژه مصوب

اکنون پس از گذشت ۱۸ ماه از سفر هیات دولت و در حالی که در آستانه دومین سفر رییس جمهور و اعضای کابینه او به فارس قرار داریم، بر اساس اعلام دفتر فنی استانداری فارس، ۱۱۰ مورد از مصوبات سفر در حال اجرا است و نیمی از مصوبات نیز به بهره‌برداری رسیده است که تاکنون حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد این پروژه ها هزینه شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه ۴ پروژه از مصوبات سفر هنوز اجرا نشده است، بیان کرد: ۵۵ پروژه مصوب این سفر به طور کامل اجرا و به بهره برداری رسیده است که از اجرای تنگ ابوالحیات، جاده نی ریز و برج فناوری از آن جمله است.

وی تصریح‌کرد: ۵۵ پروژه دیگر نیز اکنون در حال اجرا است و در موعد مشخص شده طی زمان‌بندی تعیین شده به بهره برداری خواهد رسید.

/پایان متن/