محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، در بحث مسکن خیلی امیدوار نیستم. کار با شعار بزرگ دولت در ابتدای راه، توام شود، چون بودجه‌ای که در این رابطه بسته شده، اصلاً شرایط خوبی ندارد و بسیار ضعیف است.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم در خصوص عملکرد یک سال و نیم گذشته دولت سیزدهم  می‌گوید: مجموعه اقتصادی دولت، ضعف‌هایی دارد که باید هرچه سریع‌تر برطرف و حتماً تغییراتی در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود. دولت از همان شروع کار، اهدافی برای خودش تعریف و برنامه‌ریزی کرده بود و طبق شعار‌هایی که دادند، نگاه اصلی‌اش به سفره و معیشت و اشتغال مردم و مخصوصاً اقشار آسیب‌پذیر بود. این موضوعات، راهبرد‌های کلی دولت است، منتها لازمه رسیدن به این هدف‌گذاری که کردند، داشتن مدیران توانمند و قوی است که فهم اقتصادی داشته باشند. حال که بیش از یک سال و نیم گذشته و خروجی کار این شده، زودتر باید در حوزه اقتصادی دولت، تغییراتی شکل بگیرد و مدیران قوی‌تر و توانمندتری روی کار بیایند.

رییس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: دولت کاملاً مسیر درستی را انتخاب کرد و آن هم توجه به اقشار ضعیف جامعه بود، ولی تیمی که قرار است به این اهداف برسد باید قوی‌تر و کاربلدتر باشد. مثلاً در حوزه عمرانی، بنده به وزیر راه و شهرسازی گفتم که شما هر تصمیمی بگیرید، کل مدیران در استان‌ها باید اهداف شما را پیاده کنند، ولی متاسفانه خیلی از مدیران کل، ضعیف هستند و توانایی انجام کار‌ها را ندارند و به جد لازم است که تغییر در مدیریت‌ها شکل بگیرد.

رضایی کوچی می‌گوید: لازم است بعضی مدیران میانی و حتی مدیران اصلی، در بدنه دولت جابجا شوند و حتی در سطح وزرا تغییراتی جدی ایجاد شود و کسانی که قرار است سیاست‌های کلان دولت را در استان‌ها اجرا کنند، افراد توانمند و مدیرتری باشند. بعضی وقت‌ها افراد نمی‌توانند کار‌ها را انجام دهند که این موضوع به دو دلیل است؛ یا اعتقادی به آن کار ندارند که انجامش نمی‌دهند یا توان اجرایی کردن آن کار را ندارند که هر دو این اتفاقات، نشانه ضعف مدیر است، چون او باید مجری سیاست‌های کلان کشور باشد.

 

نماینده جهرم می‌گوید: به نظر من با بودجه ۱۴۰۲، وضعیت معیشتی مردم می‌تواند بهتر شود، چون بودجه امسال این قابلیت را دارد، ولی این کار با توجه به تغییراتی که گفتم باید انجام شود. باید از این ظرفیت بودجه استفاده کنیم و بودجه لازم را به امور کشور تخصیص دهیم و دیگر نباید در تخصیص‌ها، سلیقه‌ای اعمال شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، در بحث مسکن امیدوار نیستم اتفاقی رخ دهد و کار با شعار بزرگ دولت در ابتدای راه توام شود، چون بودجه‌ای که در این رابطه بسته شده، اصلاً شرایط خوبی ندارد و بسیار ضعیف است.

رضایی کوچی می‌گوید: سال ۱۴۰۲ فرا رسیده است و دولت در حال نزدیک شدن به نصف عمر دوران کاری‌اش است، از این‌رو طبیعی است که مسیر حرکتی دولت باید اصلاح شود و الان به لحاظ اقتصادی ضعف‌هایی وجود دارد و اگر ترمیم صورت نگیرد، باعث تضعیف دولت و پایگاه اجتماعی‌اش خواهد شد. دولت، امسال باید حتماً خودش را ارزیابی کند و متفاوت از گذشته، روی به تغییرات بیاورد.

/پایان متن/