مدیر تعاون روستایی فارس در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از خرید بیش از 500 هزارتن انواع محصولات کشاورزی در فارس خبر داد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: شبکه مردم نهاد و مردم محور تعاون روستایی استان فارس در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و به عنوان بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را از تولید کنندگان بخش کشاورزی خریداری نموده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس؛ سید کاظم موسوی که به اتفاق معاونین سازمان، مدیران عامل اتحادیه های استانی تحت پوشش و روابط عمومی روز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ با دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس دیدار و گفتگو کرد به بخشی از خدمات همه جانبه شبکه تعاون روستایی استان فارس در راستای سیاست های جهاد کشاورزی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی از جمله خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۱۵ هزار تن پنبه بدون داشتن بار مالی برای دولت اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری مولفه ضروری در فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی تعاونی‌ها می باشد هوشمند سازی خدمات شبکه تعاون روستایی استان فارس را گامی موثر در بهبود خدمات رسانی برشمردو افزود: بحث اجتماعی تشکل ها از جمله برگزاری آنلاین مجامع و انتخابات و همچنین روند نیاز سنجی آموزش، ثبت نام، برگزاری دوره ها و صدور گواهی نامه برای شرکت کنندگان توسط سامانه یکپارچه سامیت که تنها سامانه هوشمند در سطح کشور است یکی از موارد بهره وری در خدمات رسانی است .

موسوی با تاکید بر اینکه در رویکردها و نگرش‌های تعاونی تغییر ایجاد کرده ایم تا از ظرفیت کامل شبکه تعاون روستایی در راستای رونق کشاورزی استفاده کنیم ادامه داد: در این راستا همچنین سامانه خدمات یکپارچه تعاونی ها طراحی شده که فاز نخست آن که شامل روند تخصیص و توزیع هوشمند آرد خانه پز روستایی در سطح استان فارس است ، آماده بهره برداری می باشد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: همچنین در راستای خدمات رسانی هوشمند در صدد هستیم تا با مولد سازی زیرساخت‌ها در چندین اتحادیه و شرکت در حوزه بازرگانی و محصولات کشاورزی به صورت زنجیره ای در کنار برند سازی با استفاده از ظرفیت‌های شبکه تعاون روستایی و راه‌اندازی باراندازهای مبدا محصولات کشاورزی در ۳۷ شهرستان ، عرضه مستقیم را در سطح این استان پهناور گسترش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بیشترین پراکنش خدمات رسانی در حوزه کشاورزی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است گفت:یکی از مولفه های اساسی در این خانواده بزرگ که میتواند اثرگذاری و کنشگری خوبی داشته باشد و این خانواده را به سوی پیشرفت و توسعه سوق دهد شبکه تعاون روستایی است.

دهقان پور با اشاره به اینکه بیشترین پراکنش خدمات رسانی در حوزه کشاورزی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است خاطر نشان کرد ما بسان یک خانواده ایم و یکی از وسیعترین حوزه های در زمینه منابع طبیعی ، دامپزشکی ، تولید محصولات کشاورزی و پروتئینی ، عشایر و … را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به بحث تنظیم بازارمیوه نوروز و توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: بخش زیادی ازتامین و توزیع بازار شب عید بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی گذاشته شد که موفقیت در این زمینه حاصل تلاش شما بزرگواران است که جای تقدیر دارد و تعاونی‌های بهره‌ور می توانند در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی موفق عمل کنند.

دهقان پور خاطر نشان کرد ۵۰ قلم کالای اساسی در یک هزار و ۱۲۵ واحد صنفی توزیع شد که کمک بخش خصوصی نیز در موفقیت این مجموعه تاثیر قابل توجهی داشت و تجربه خوبی در این زمینه بدست آمد که می تواند زمینه ساز موفقیت بهتر در سال جدید باشد.

/پایان متن/