رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه خاموشی الکتروموتورهای چاه‌های کشاورزی به بهانه کمبود برق در تضاد با شعار سال و رونق تولید است، گفت: این آمادگی را داریم تا در نشست اختصاصی با رئیس جمهور موضوع را مطرح و پیگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست این کمیسیون با حضور وزیر نیرو و تعدادی از معاونین وی، گفت: با توجه به شعار سال موضوع رونق تولید در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای رسیدن به این هدف لازم بوده تا آب مورد نیاز این بخش تامین شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: تعامل مناسبی بین کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت نیرو وجود دارد و باید از این وزارتخانه حمایت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف بخش کشاورزی دست پیدا کنیم هرچند که مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های اصلی و تخصصی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس است، عنوان کرد: هر برنامه، پیشنهاد و نظری وجود دارد باید در این کمیسیون مطرح شود تا با نگاه تخصصی آن را پیگیری و نتیجه مطلوب را کسب کنیم، در این زمینه می‌توان به مشکل آبگیری سد چمشیر اشاره کرد که با ورود کمیسیون کشاورزی رفع شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای قصد داشتند موضوع آبگیری سد چمشیر را از مسیر اصلی خود خارج کنند که خوشبختانه از آن جلوگیری شد، ادامه داد: این سد یکی از بزرگترین سدهای کشور است که در آینده حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب در پشت خود ذخیره می‌کند.

عسکری گفت: باید رشد تصاعدی دریافت هزینه برق را با دقت بسیار زیادی مورد توجه قرار دهید زیرا مردم در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خاموشی الکتروموتورهای چاه‌های کشاورزی در تضاد با شعار سال و رونق تولید است، افزود: این آمادگی را داریم تا در نشست اختصاصی با رئیس جمهور موضوع جلوگیری از خاموشی چاه‌های کشاورزی به بهانه کمبود برق را مطرح و پیگیری کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث کانال‌های یک و دو زیردست سدها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در بودجه سال جاری این موضوع را مورد توجه قرارداده‌ایم، تصریح کرد: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام شد که نشست مشترکی را با  حضور وزرای جهادکشاورزی و نیرو در خصوص هم‌افزایی در زمینه پروژه‌های انتقال آب برگزار می‌کنیم تا مشکلات پروژه‌های انتقال آب بررسی و برطرف شوند.

/پایان متن/