استاندار فارس خطاب به مدیران بانک های استان گفت: بانک‌ها به جای دایر کردن شعبه های جدید در خیابان های گرانقیمت، تسهیلات بیشتری به کارخانجات و صنایع تبدیلی استان اعطا و گامی عملی برای رشد تولید بردارند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در مجمع عالی بسیج استان فارس افزود: حمایت بانک‌ها از صنایع و رشد تولید در این استان امری ضروری و اکنون کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که به نابودی محصولات کشاورزی و باغی فارس منجر شده است.

وی عنوان کرد: بعضی بانک‌های استان منابع مردم فارس را در اختیار گرفته اما در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

استاندار فارس اظهار داشت: دفاتر مرکزی بعضی از صنایع این استان در تهران قرار دارد و به همین دلیل درآمد این مجموعه ها در عملکرد پایتخت لحاظ می شود که این رویه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و اقدامات اقتصادی مدیریت شده به مهار تورم منجر خواهد شد، گفت: تغییر نگاه و رویکرد سازمان ها می تواند در رشد تولید در فارس موثر باشد.

استاندار فارس تاکید کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اکنون در گیر بروکراسی و مشکل تراشی برخی ادارات هستند در حالی که حمایت از این قشر امری ضروری و نیاز امروز کشور است.

وی اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاکید رییس جمهور بر رشد تولید و مهار تورم، برگزاری نشست های مشترک با حضور تولیدکنندگان می تواند موثر واقع شود و قطعا در سال جدید شخصا جلسات بیشتری را با تولید کنندگان خواهم داشت و به موانع ورود می کنم تا مشکلات آنها در دستگاه های استانی برطرف شود.

ایمانیه بر عرضه کالا با واسطه‌های کمتر به بازار برای مهار تورم اشاره کرد و گفت: ۲ هزار فروشگاه در فارس توزیع مواد غذایی با قیمت مناسبتر به مصرف کنندگان را آغاز کرده اند و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری استان فارس که ایجاد شده در سال جاری با قدرت بیشتری با هدف رفع موانع تولید و سرمایه گذاری دنبال خواهد شد به نحوی که سرمایه گذاران مشکلات و استعلاماتشان را یکجا از دستگاه های مختلف پیگیری کنند.

وی بر رفع موانع صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات این حوزه بصورت ویژه از طریق پنجره واحد استان پیگیری خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: خرید کالای غیر ایرانی در ادارات و ارگان های دولتی استان فارس ممنوع است.

وی افزود: این موضوع مهمی است که قوانینی باید وجود داشته باشد که براساس آن خام فروشی ممنوع شود و بر همین اساس باید صنایع وابسته با حمایت بخش دولتی در سطح استان ایجاد شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی می تواند از ضایعات بخش کشاورزی نیز جلوگیری کند، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود که این مساله نگران کننده‌ای است.

وی در پایان افزود: همچنان دیوار بی اعتمادی و عدم هماهنگی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنایع وجود دارد که برای برداشتن این دیوار به سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی دست یاری دراز می کنیم.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال

رییس مجمع بسیجیان استان فارس در ادامه این نشست گفت: در تلاش هستیم در چهارچوب مشخص و در کارگروه‌های تخصصی ذیل این مجمع بتوان برای حل مشکلات مردم راه حل و راهکار ارایه داد.

محسن علیزاده افزود: با حضور نخبگان و بسیجیان متخصص این امکان وجود دارد که بزرگترین اتاق فکر ایجاد و در کنار تمامی مسوولان و تصمیم سازان استان فارس گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد.

وی مهمترین رویکرد مجمع بسیجیان استان را مسئله محوری و مطالبه گری دانست و اظهار داشت: این انتظار نیز وجود دارد که از این ظرفیت استفاده و بهره برداری شود تا با حداکثر توان، بتوان گام موثری در خصوص تحقق شعار سال برداشت.

/پایان متن/