رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تشریح سیاست ها و اولویت های کاری این سازمان بر اجرای دقیق، هدفمند و برنامه محور این سیاست ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، مجتبی دهقان پور در اولین نشست امنیت غذایی با حضور مدیران ارشد ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی این استان با تاکید بر ضرورت برنامه محوری تصریح کرد: آمار پایه هر برنامه ریزی است، مدیران باید با جدیت صحت و سقم آمار و اطلاعات را بررسی کنند، چرا که بر این اساس  الگوی کشت در سال آینده با قدرت بیشتری دنبال می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه گلخانه ها از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که در سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت، اظهار کرد: انتظار می رود امسال نیز مجدانه پای کار بوده و درصورت نیاز با دعوت گرفتن از دستگاه های خدمات رسان به دنبال کارگشایی از متقاضیان احداث گلخانه باشید.

به گفته وی؛ این امر مورد تاکید استاندار محترم است و جلساتی تحت عنوان ستاد گلخانه به صورت ماهیانه در سطح سازمان برگزار و پیشرفت فیزیکی گلخانه در سطح هر شهرستان بررسی می شود.

او با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان استان الگویی در اجرای ” سامانه سامکا”  یا “سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی ایران” مطرح شده است، ابراز کرد: این سامانه یکی از اولویت های کاری است و در ادامه نیز سیاست های تشویقی و تنبیهی برای همکاران با توجه به روند پیشرفت سامانه مذکور در نظر گرفته می شود.

دهقان پور با بیان اینکه طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از سال گذشته در این استان اجرا شده است، گفت: انتظار می رود این طرح قوی تر از گذشته اجرا شود، محققین مراکز جهاد کشاورزی می توانند موثر تر از وضع موجود حضور داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: ارتباط بین محققین و کارگزاران در حوزه اجرایی اعم از بخش دولتی و غیردولتی می تواند انسجام بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام قضایی در مورد تصرف اراضی را باید جدی گرفت، اضافه کرد: اگر حکمی به هر دلیلی اجرایی نمی شود دلایل عدم اجرا به صورت مستند با مراجع ذی ربط مکاتبه شود. در ایام پایانی تعطیلات گشت های حفاظت از امور اراضی قوی تر از گذشته در عرصه حضور داشته باشند؛ توجه به بازار در این ایام نباید موجب غفلت از تغییر کاربری های غیر مجاز شود.

او با بیان اینکه واحد حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها باید تقویت شود، گفت: در محاکم باید به صورت قوی و با ادله روشن و قانونی از مجموعه مدیریت دفاع شود، در صورت نیاز از ظرفیت اداره حقوقی سازمان نیز استفاده کنید.

دهقان پور با اشاره به اینکه در ایام نوروز تمرکزی بیش از پیش به تنظیم بازار از سوی مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: علی رغم محدودیت ها نظارت بر بازار خیلی خوب انجام شد و من وظیفه دارم از شما تشکر کنم، استاندار محترم فارس نیز در این خصوص تشکر کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه می بایست با سعه صدر حرف دل تولیدکننده را شنید و با رویکرد اقناع سازی با آنان برخورد کرد، اظهار کرد: تولید گندم در سال جاری وضعیت مناسبی دارد و با توجه به در پیش بودن زمان برداشت تامین سوخت برای کمباین ها حائز اهمیت است.

/پایان متن/