مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت پست‌های برق شهرستان‌های کازرون و لارستان خبر داد.

یدالله حقیقی سه‌شنبه ۹ اسفند با اشاره اجرای فاز اول طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه کازرون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به خبرنگاران گفت: پیش بینی می‌شود که این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

حقیقی گفت: طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه کازرون از طرح‌های کلیدی در تامین و انتقال برق است که موجب تثبیت شرایط و پایداری در تامین و انتقال برق به شهرستان کازرون و مناطق اطراف می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در ادامه اعتبار اختصاص یافته به این طرح در فاز نخست را ۶۲۰ میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: این اعتبارت از محل طرح های استانی تامین و اجرای آن از اواخر سال گذشته آغاز شد و با ظرفیت ۱۶۰ مگا ولت آمپر در مسیر اجرا قرار گرفت.

حقیقی با اشاره به شرایط سخت انتقال تجهیزات و تاسیسات خریداری شده برای پیشبرد این طرح، افزود: تمام تجهیزات این طرح با توان داخلی و به دست متخصصان صنعت برق در داخل کشور ساخته شده است.

وی همچنین گفت: افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت لار نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، این طرح هم با سرمایه گذاری ۴۷۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

حقیقی خاطرنشان کرد: تثبیت شرایط و پایداری شبکه به ویژه در شهرستان لارستان و جنوب فارس از تاثیراتی است که اجرای این طرح برای مردم این مناطق به همراه خواهد آورد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس برخی از موارد مهم و حساس پست های انتقال و لزوم افزایش ظرفیت آن برای بهبود شبکه های برق رسانی را برشمرد و ادامه داد: در پست‌های فشارقوی، با توجه به نیاز بر تأمین انرژی مصرف کنندگان که هرساله با رشد همراه بوده که در مناطق گرمسیر، مصرف سالیانه رشد بیشتری دارد لذا نیاز به افزایش ظرفیت پست ها، امری اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین اضافه کرد: پست‌های برق فشار قوی به همراه خطوط انتقال، اساسی ‏ترین اجزای سیستم انتقال نیروی برق از تولیدکننده و نیروگاه‌‏ها تا مصرف‏ کنندگان بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و مسکونی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس گفت: پست‌‏های برق در محل تولید،‌ محل دریافت انرژی و محل تلاقی و ارتباط خطوط انتقال قرار می گیرند و با تبدیل ولتاژ، امکان انتقال‏ کم تلفات انرژی برق را فراهم می کنند. بنابراین نقش آنها در ایجاد یک شبکه برق سراسری امن ضروری و با اهمیت است.

/پایان متن/