امام جمعه مرودشت در بخش از خطبه‌های نماز این هفته خواستار اختصاص بخشی از درآمد مجموعه جهانی تخت‌جمشید در رابطه با بازسازی زیرساخت های آن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی آقایی، امام جمعه مرودشت گفت: رعایت حجاب یک وظیفه همگانی است ومختص یک قشر ونهاد خاص نیست و حفظ حرمت دینی ایجاب می کند که صفوف مردان و زنان در نانوایی‌ها تفکیک شود.

وی در خطبه‌های این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، یکی از فرائض دینی مهم را امر به معروف و نهی از منکر قلمداد نمود.

آقائی افزود: مهم‌ترین ویژگی امر به معروف و نهی از منکر با نگاه خیرخواهی قرآن این است که طوری بیان کنیم که اثرگذار باشد و لذا در این مسیر همه ما مامور به تکلیف هستیم نه مامور به نتیجه.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه با بیان اینکه حجاب یک وظیفه همگانی است و مختص به یک قشر ونهاد خاص نمی‌باشد، بیان داشت: طرح بسیار ارزشمند و پویش فراگیری در سطح کشور تحت عنوان پویش حجاب با اولویت قرار دادن نهادهای حاکمیتی راه‌اندازی شده است که همگان باید از این طرح حمایت نمایند.

آقائی در ادامه حجاب را سبب شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه عنوان و بیان کرد: عفاف و حجاب موجب ایجاد طهارت قلبی در جامعه می‌شود و رعایت نشدن حریم الهی زیبنده مردم نمی باشد و لذا با همکاری در طرح پویش حجاب بتوانیم قدمی در تحکیم این فریضه الهی برداریم.

امام جمعه مرودشت در ادامه هفته جهاد کشاورزی را تبریک گفت و افزود: این مجموعه نقش بی‌بدیل و عمیق در راستای تولید مایحتاج مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، خودکفا کردن کشور و کوتاه کردن دست بیگانه از اقتصاد کشور دارد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مجموعه جهانی تخت جمشید، بیان داشت: در استان فارس اگر بخواهیم برجسته‌ترین مدیریت دینی را نام ببریم حرم شاهچراغ یکی از محوری‌ترین مجموعه‌های دینی می‌باشد ولی چنانچه بخواهیم برجسته ترین هویت ملی را نام ببریم بدون شک مجموعه جهانی تخت‌جمشید می‌باشد.

آقائی با بیان اینکه هویت ملی و انسانی ما ایجاب می کند که در پاسداشت مجموعه جهانی تخت جمشیدکوشا باشیم، تصریح کرد: متاسفانه برخی نارسایی‌ها در مجموعه جهانی تخت‌جمشید حکایت از خشک شدن بخشی از فضای سبز این مجموعه و معیوب شدن بخشی از کف‌پوش‌های آن را دارد و لذا با توجه به اینکه این مجموعه جهانی آبرو اعتبار ما محسوب می‌شود از مسئولان ارشد استانی و وزیر میراث انتظار داریم که بخش عمده‌ای از درآمد گردگشری تخت‌جمشید صرف بازسازی، مراقبت و نگهداری آن نمایند.

وی در ادامه به موضوع صفوف نانوایی‌ها در سطح شهر اشاره نمود و عرضه داشت: یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه صنوف نانوایی‌ها می‌باشند که کار بسیار سخت و مقدسی را انجام می‌دهند ولی اخیرا به دلیل اینکه در نوبت دهی تحویل نان تعداد آقایان از بانوان بیشتر می‌باشد اقدام به برداشتن صف آقایان و بانوان نموده‌اند.

آقائی خاطرنشان کرد: مصلحت دینی و حفظ حرمت دینی ایجاب می کند که صف نانوایی‌ها در قالب صفوف آقایان و بانوان به صورت جدا و تفکیک شده باشد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع سرقت از صندوق امانات یکی از شعبه‌های بانک تهران اشاره نمود و افزود: این سرقت زیبنده این نظام نبود ولی درایت و پیگیری نیروی انتظامی باعث شد در کم‌ترین زمان ممکن سارقان به دام افتاده و این خود پاسخی بود به یاوه گویانی که قصد تمسخر نظام را داشتند.

آقائی از متولیان برپایی رزمایش گردان‌های متعدد امنیتی سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شهرستان مرودشت ‌به عنوان یک آماده باش، تشکر و قدردانی نمود.

/پایان متن/

  • منبع خبر : روابط‌عمومی ستاد نماز جمعه مرودشت