شهردار منطقه شش شیراز از اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی به منظور تقویت زیر‌ساخت‌های شهری و‌ تامین رفاه عمومی شهروندان با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری خبر داد.

مسعود قادری، شهردار منطقه شش شیراز با بیان اینکه یکی از چالش ها از گذشته، موضوع روان آبهای سطحی ناشی از بارش نزولات جوی است عنوان کرد: افزایش سطوح غیرقابل نفوذ یا نـفوذپذیری کم در این منطقه با سرعت بالا و حجم زیاد، موجب آب‌گرفتگی معابر، روان‌شدن سیلاب و بروز خـطرات جبران‌ناپذیر در خیابان گلدشت تا بلوار پرستار می گردید.

وی اضافه کرد: این پروژه با هدف دفع آب‌های سطحی ، تامین آسایش و رفاه شهروندان ، حفاظت از محیط زیست شهری، ارتقا سطح کیفی و ایمنی معابر، رفع مشکل آب گرفتگی ، ایمن‌سازی خطر وقوع سیلاب و درنهایت رفع خسارت‌های احتمالی در این محدوده از سیاست های مدیریت شهری است که در مرحله اجرا می باشد.

شهردار منطقه شش همچنین تصریح کرد: اجرای عملیات لوله گذاری برای هدایت و دفع آبهای سطحی بر اساس نیاز سنجی و کارشناسی های صورت گرفته در سایرنقاط بحرانی منطقه نیز برنامه ریزی شده است.

وی در تشریح اجرای این پروژه، عنوان کرد: عملیات فاز دو لوله گذاری بتنی به طول ۱۲۰۰متر ، درخیابان گلدشت _ بلوار پرستار، تا رودخانه خشک با هدف جمع آوری آبهای سطحی ، کنترل سیلاب ها و جلو گیری از خسارات جانبي ناشی از ورود آب به سطح شهر و همچنین کاهش خسارات وارده به مالكین و سكنه بر اثر سیلاب در حال اجرا است.

وی در پایان ضمن تشکر از صبوری شهروندان در مسیر اجرای این پروژه، اعلام کرد: با تکمیل و اجرای این پروژه مشکلات مربوط به جمع شدن آبهای سطحی این محور در هنگام بارندگی رفع خواهد شد و شاهد کنترل سیلاب ها خواهیم بود.

/پایان متن/