رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: هدف ما ارتباط بیشتر و موثرتر برای حل مسائل و مشکلات جامعه به ویژه صنایع و صنوف است که بتوانیم در این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار اثربخشی لازم را داشته باشیم.

محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس امروز ۳خرداد ماه در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس ضمن تبریک سال‌روز آزادسازی خرمشهر گفت: نام‌گذاری امسال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی فرصت مغتنمی برای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی هدف از تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تربیت تکنسین و مهندسین کاربردی مورد نیاز صنعت اعلام نمود.

این مقام مسئول افزود: هدف ما ارتباط بیشتر و موثرتر برای حل مسائل و مشکلات جامعه به ویژه صنایع و صنوف است که بتوانیم در این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار اثربخشی لازم را داشته باشیم.

جامعی خاطرنشان کرد: باید مراکز رشدی در دانشگاه ایجاد کنیم که برایند همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه در این مراکز تجلی و نمود یابد؛ ضمن اینکه این مراکز رشد با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با مراکز رشد سایر دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از اجرای مسابقه‌ای با عنوان فن‌شو با همکاری صدا و سیمای مرکز استان فارس خبر داد که علاوه بر ترغیب و تشویق آحاد جامعه به مهارت آموزی با هدف انتخاب بخشی از هسته‌ها و شرکت‌های فعال در مرکز رشد مهارتی این دانشگاه خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن با اشاره به حضوری شدن آموزش‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از چهاردهم فروردین ماه سال جاری ادامه داد: سیاست کاری امسال این دانشگاه حول ۵ محور زیر خواهد بود:

۱_باتوجه به عقد تفاهم نامه با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری استان و دانشگاه صنعتی شیراز برای ایجاد اولین کارخانه فناوری و ساخت کشور(Tech Shop) در دانشکده فنی شهید باهنر، راه اندازی این کارخانه که مجهز به تجهیزات به روز و HighTech می‌باشد از اولویت‌های اصلی این دانشگاه در سال جاری به شمار می‌رود.
۲_تاسیس شرکتی در دانشگاه به منظور تامین منابع انسانی و قطعات مورد نیاز صنعت
۳_ارائه بخشی از آموزش‌های مهارتی دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی در قالب آموزش های دوگانه
Dual Training System
۴_ارائه آموزش‌های کوتاه مدت کاربردی مورد نیاز صنایع و صنوف
۵_جذب بیشتر کمک‌های خیرین برای تجهیز و به روز نمودن کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه

سید نظام حبیب پور معاون پژوهش فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه اقتصادی است، گفت: با توجه به دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها بایستی مشکلات اشتغال را دنبال کرده و حل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاهی با رویکرد آموزش‌های مهارتی، افزود: این دانشگاه در این قضیه مهم نقش به سزایی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال دانش آموختگان بر اساس نیازهایی که صنعت به دانشگاه اعلام می‌کند دانش‌آموختگانی که توانمند هستند و مورد نیاز صنایع هستند معرفی کرده تا مشغول به کار شوند.

در ادامه صنعتگران حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و انتظارات خود از دانشگاه پرداخته و آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه اعلام نمودند.

نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و اتاق بازرگانی شیراز نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و در خاتمه مقرر شد کارگروه‌های زیر مجموعه این شورا تشکیل و در راستای ماموریت تعریف شده اقدامات لازم را به عمل آورند.

/پایان متن/