آیین رونمایی از ۲۱۳ استاندارد شغلی تدوین شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای یا حضور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و با همراهی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان از مراکز آموزشی مختلف این مجموعه برگزار شد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از استانداردهای مشاغل، مطرح کرد: کالاهای تولیدی باید بر اساس استاندارهای لازم در سطح بین‌المللی باشد که مطرح شدن شعار دانش‌بنیان بایستی در تولید لحاظ شود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در مشاغل فنی و حرفه‌ای، افزود: برنامه‌های آموزشی مجموعه فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقاط ضعف دانشگاه‌ها را جبران کند و با آموزش عملی و مهارتی در ارتقاء شایستگی‌های جوانان تحصیلکرده و همچنین فراهم نمودن زمینه اشتغال‌زایی موثر باشند.

پاکفطرت ادامه داد: دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای که در سطح جهان هم معتبر است باعث ایجاد اعتماد به نفس جوانان خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رونمایی از استانداردهای شغلی، گفت: ۲۱۳ استاندارد شغلی از حدود ۲۰۰۰ استاندارد که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است امروز با حضور مقامات مسئول و کارشناسان رونمایی شد که نشان‌دهنده این است که آموزش‌هایی که کارورزان می‌بینند باید در مشاغل مختلف قابل استفاده باشد.

تامین مواد اولیه لازم در تولید، ارائه تسهیلات کمبهره به افراد مستعد فنی و ماهر، مهارت‌آموزی دانش‌آ‌موختگان ‌و نیروهای مستعد و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این بازدید بود که علیرضا پاکفطرت به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از مسئولان دولتی خواستار تحقق آن شد.

در این بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شیراز و همچنین برق و الکترونیک شیراز و کارگاه‌های آموزشی سفالگری، گوهرتراشی، طلاسازی و جواهرتراشی، تعمیرات تجهیزات پزشکی، آسانسور و دستگاه‌های الکترونیکی و برق نیز بررسی لازم به عمل آمد.

/پایان متن/