رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مسکن استان فارس که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی در سطح ملی و استانی و همچنین برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد به اهمیت اجرایی شدن قانون جهش تولید در مسکن تاکید شد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در شورای مسکن استان فارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی در زمینه طرح جهش تولید مسکن برگزار شده است، مطرح کرد: به جای حرف زدن و صحبت از آمار و ارقام روی کاغذ، اقدامات انجام شده در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی را مثال بزنیم. به عنوان مثال باری را که بر روی شهر صدرا و سایر شهرسازی غلطی که انجام دادیم را ارزیابی کنیم.

پاکفطرت افزود: در یک سال گذشته در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل شهرسازی صحبت شده است که لازم است در طرح جهش تولید مسکن از اشتباهات و تکرار نقاط ضعف طرح مسکن مهر جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت مسکن بایستی با در نظر گرفتن خدمات رفاهی برای شهروندان و ساکنین آن مجتمع مسکونی همراه باشد، اظهار داشت: طرح و برنامه ساخت مسکن باید با کاربری‌های خدمات رفاهی نظیر مجموعه‌های ورزشی، فضای سبز، مدرسه، مسجد و … باشد تا در آتی این مجموعه‌های مسکونی با مشکل مواجه نشوند.

پاکفطرت با اشاره به اینکه مکان‌یابی ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن باید فنی و مهندسی باشد، گفت: مجلس بر طرح جهش تولید مسکن کنترل و نظارت خواهد کرد تا این پروژه در مسیر درستی حرکت کند.

وی گفت: متاسفانه ما خیلی راحت آمار می‌دهیم که لازم است قول و وعده‌ها طوری داده شود تا در موعد مقرر موارد مطرح شده اجرایی شده باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر اینکه بایستی ساخت مسکن در شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: ساخت مسکن در شهرهای میانی و کوچک بیشتر از کلان‌شهر شیراز اهمیت دارد و بدانیم که قرار نیست ما ساخت مسکن ارزان قیمت را در شیراز انجام دهیم که این رویه اگر مدیریت نشود باعث مهاجرت به مرکز استان خواهد شد و این به نفع مردم نیست.

/پایان متن/