سه پروژه عمرانی شهرک صنعتی فراشبند با حضور استاندار فارس، نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار شهرستان فراشبند و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در آیین این افتتاحیه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حائز اهمیت است، مطرح کرد: این اقدام باعث ایجاد شرایط لازم به منظور جذب سرمایه و راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم از حامیان جدی بخش تولید است، گفت: قابلیت‌های خوبی در شهرستان فراشبند وجود دارد که تاکنون چندین طرح در دست ساخت و به بهره‌برداری رسیده است.

در جریان قرار گرفتن مشکلات مربوط به تولیدکنندگان و قول مساعد مسئولان در راستای حل آن و حمایت از سرمایه‌گذاران از دیگر بخش‌های قابل توجه این برنامه بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه محدوده صنعتی این شهرستان دارای امتیازات محرومیت‌زدایی است، مطرح کرد: در ناحیه صنعتی شهرستان فراشبند بیش از ۲۰ طرح تولیدی ارائه شده است که تنها ۲ واحد تولیدی در حال بهره‌برداری و ۴ واحد تولیدی دیگر هم در دست ساخت است.

وی در رابطه با افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهرک صنعتی، گفت: این پروژه‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌های لازم نظیر خط برق، شبکه داخلی گاز و همچنین دوربرداری و تجهیز چاه آب است که زمینه و شرایط سرمایه‌گذاری بیشتر را در این منطقه فراهم می‌کند.

ایزدی گفت: با توجه به تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان و محیا بودن شرایط راه‌اندازی واحد‌های تولیدی، ارزیابی ما در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و وابسته جهت فرآوری، افزایش ارزش افزوده و صادرات تولیدات کشاورزی است.

رئیس سازمان صمت استان فارس در پایان با تاکید بر اهمیت حوزه تولید و اشتغال، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از طرح‌های تولیدی و راه‌اندازی کارخانجات شرایط خوبی در زمینه صدور مجوزها، واگذاری زمین و ارائه تسهیلات وجود دارد که از متقاضیان و سرمایه‌گذاران استقبال خواهیم کرد.

/پایان متن/