کوچه ریخته‌گران برم دلک پس از سال‌ها انتظاری به انشعاب شهری متصل شد و رویای چندین ساله صنعتگران این محل محقق گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، مراسم آیین افتتاح و اتصال صنعتگران کوچه ریخته‌گران برم دلک به شبکه آب شهری با حضور مسئولین آبفای شهر شیراز، صنعتگران و گروه مردمی ومطالبه‌گری نجات در محله کم برخوردار نصرآباد برگزار شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه مراسم افتتاح و اتصال صنعتگران کوچه ریخته‌گران برم دلک به شبکه آب شهری، با تماس تلفنی از کمیسیون تنظیم بودجه با مسئولان شهری و استانی و مردم این منطقه ارتباط برقرار کرد و از بودجه تخصیص یافته به این سایت مهم گردشگری شمال شرق شیراز ابراز خرسندی کرد.

محمد فرخ زاده بیان داشت: در بودجه ۱۴٠۱ توجه ویژه‌ای به پروژه‌های محور شمال شرق شیراز از جمله دهکده اقوام، ساماندهی ورودی شهر، پروژه قصر ابونصر، پروژه سوکان، ساماندهی قلعه بندر و… شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه مهم گردشگری که سالها مغفول مانده است در بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته و به یک سایت مهم گردشگری در شمال شرق تبدیل خواهد شد.

در حاشیه این مراسم صنعتگران این کوچه بهره‌برداری و با دستیابی آنها به انشعاب آب شهری را مدیون پیگیری‌های گروه مردمی و مطالبه گری نجات دانستند و ابراز داشتند: که پس از سالها پیگیری‌های مداوم از مسئولین شهری بلاخره این حق محقق گردید و امیدواریم در عرصه صنعت و ریخته‌گری فعال بوده و در زمینه تولید و اشتغال گام‌های موثری برداریم.

در این مراسم دبیر گروه مردمی نجات که راهبرد و استراتژی تشکل خود را خدمت رسانی به مردم خارج از هر نگاه سیاسی بیان کرد، گفت: این تشکل با یک نگاه فراجناحی و پر کردن خلاء بین مردم و مسئولین امید دارد مشکلات مردم را در مناطق کم برخوردار با هدف محرومیت زدایی پیش ببرد تا به سمت شهری سالم و مطلوب حرکت کنیم.

 

گفتنی است برم‌دلک سرچشمه، تالاب و گردشگاهی طبیعی است در شرق شیراز و در چهار کیلومتری قصر ابونصر قرار گرفته‌است. در بدنهٔ کوه مشرف بر تالاب، سه تاقچهٔ حجاری شده وجود دارد که قدمت نقوش آن به دوره ساسانی می‌رسد. این حجاری دربردارنده تصویر بهرام دوم و همسرش شاپوردختک است. این نقش برجسته از این نظر که تنها حجاری از این ملکه ساسانی است می‌تواند از نظر باستان شناسی دارای اهمیت بالایی باشد. برم دلک به نوعی شناسنامه و هویت شهر شیراز است، چرا که در جهان معدود شهرهایی هستند که بیش ار یک قرن قدمت دارند و شیراز از نادر شهرهایی است که نقش برجسته هزار و هفتصد دارد. متأسفانه برم دلک به نحوی شایسته‌ای حفظ و نگهداری نمی‌شود و برای حفظ تن نیاز است که دغدغه‌مندان میراث فرهنگی در سفر به شیراز از این اثر زیبا بازدید نمایند.

 

/پایان متن/