استاندار فارس خواستار تدوین یک سند ملی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش محیط زیست شد که همه بر اجرای آن اصرار داشته باشند و مردانه همه پای آن بایستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، محمدهادی ایمانیه در آیین ملی گرامیداشت روز جهانی تالاب که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آباده طشک برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، گفت: مشکلات محیط زیست برطرف نخواهد شد مگر اینکه هم افزایی بین دولت، مردم، سازمان‌های مردم نهاد، مجلس، روحانیت و …ایجاد شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اینکه بار این مهم را به تنهایی از دولت، مردم و دیگران بخواهیم، راه به جایی نمی‌برد و روند فعلی تداوم خواهد یافت.

استاندار فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی محیط زیست بر ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، اصلاح شرایط زیستی، پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های غیرمجاز، پایش کنترل و مستمر عوامل آلاینده، تهیه اطلس زیست بوم کشور، مدیریت تغییرات اقلیم و مقابله با تغییرات زیست محیطی، گسترش صنعت سبز و کم کربن، مدیریت پسماندها و پساب‌ها، حمایت و تشویق سرمایه گذاری‌ها و فناوری‌های سازگار با محیط زیست، تشویق اخلاق محیط زیست و زیست محیطی، و… تاکید کرده‌اند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: از نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان که در این جلسه حضور دارند، تقاضا می‌کنم که به عنوان یک سفیر این پیام را به نمایندگان محترم برسانند که بسیاری از این اقدمات بدون تعارف نیاز به اعتبار دارد.

او تصریح کرد: اجرای بسیاری از این طرح‌ها، نیازمند پای کارآمدن همه ارکان دولت است و از عهده محیط زیست به تنهایی خارج است.

استاندار فارس همچنین خواستار تدوین یک سند ملی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش محیط زیست شد که همه بر اجرای آن اصرار داشته باشند و مردانه همه پای آن بایستند.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد همواره افتخار کشور بوده‌اند و بدون چشم داشت در عرصه‌های زیست محیطی فعالیت کرده‌اند، عنوان کرد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد راهکار بسیار کم هزینه و پرفایده است.

/پایان متن/