حجت الله فیروزی نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، در خصوص رفع موانع و تعیین تکلیف پروژه فولاد و ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی با دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکاربه نقل از اطلاع رسانی نماینده مردم؛ در ادامه تلاش های شبانه روزی دکتر حجت الله فیروزی نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، در خصوص رفع موانع و تعیین تکلیف پروژه فولاد و ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی با دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نماینده مردم فسا در این نشست با توجه به عدم نظارت کافی توسط مراجع ناظر در وزارت صمت و عدم اهتمام لازم در دستگاههای اجرایی استان و کشور در چند سال گذشته اظهار داشتند: طرح فولاد فسا در ۱۳ سال گذشته منحصراً ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی که میتواند نقطه تحول منطقه باشد در تصرف کسانی قرار گرفته که نه تنها اقدامی برای ساخت فولاد نکرده اند بلکه مردم دامدار و کشاورز محروم منطقه را نیز از چراگاههای دام محروم کرده اند.

حجت الله فیروزی در ادامه با توجه به اهمیت موضوع در جهت پیگیری مطالبات مردم گفت: اکنون بعد از ۱۳ سال و تلاشهای شبانه روزی حقیر و دهها جلسه با مسئولان وزارت صمت و نهادهای قضایی و امنیتی و اطلاعاتی این امر بر همگان آشکار گردیده که سرمایه گذار کنونی توان مالی و فنی و اجرایی برای اجرای طرح را ندارد و لذا مجوز تولید و بهره برداری صادره برای تولید لوله های بدون درز، مجوزهای تخصیص آب و گاز و برق و قرارداد زمین طرح ابطال گردیده و با معرفی سرمایه گذار توانمند جدید توسط اینجانب مجوزهای موصوف به نام سرمایه گذار جدید صادر شده است. متاسفانه به علل نامعلوم تلاشهای موثری برای بازپس گیری اراضی مذکور و خلع ید از سرمایه گذار ناتوان فعلی صورت نگرفته و سرمایه گذار فعلی معطل تصمیم گیری مراجع مسئول است.
با عنایت به اهمیت موضوع و رفع تمام موانع مهم موضوع با لطف الهی و زحمات شبانه روزی نماینده مردم فسا، دکتر فیروزی خواستار اقدام فوری و سریع در خصوص باز پس گیری زمین مذکور برای واگذاری به سرمایه گذار جدید، با دستور قاطع به سازمان صمت استان فارس و شفافیت کامل این مطلب به مردم شریف شهرستان فسا از وزیر صمت شدند.

شایان ذکر است در صورتی که زمین توسط سازمان صمت استان بازپس گیری نشود به دلیل محقق شدن مطالبات به حق مردم و توجه به ظرفیت سرمایه گذاری فعلی، فعالیت و شروع کار پروژه توسط سرمایه گذار جدید در زمینی همجوار سایت فعلی صورت خواهد گرفت.

/پایان متن/