حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از کارخانه سیمان لامرد، مطرح کرد: این واحد تولیدی در سال ۸۵ تأسیس و در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر با ظرفیت تولید یک میلیون ۲۵۰ هزار تن در سال در حال فعالیت و تامین بخشی از نیاز مصرفی کلینکر و سیمان مصرفی است.

در سفر شهرستانی استاندار فارس و هیات همراه به شهرستان‌های لامرد و مهر که با حضور نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مسئولان استانی ‌ و شهرستانی فارس انجام گرفت از کارخانه سیمان لامرد با هدف کمک به فرآیند تولید و بهبود کیفی آن بازدید شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بخشی از این بازدید در رابطه با فعالیت‌های این کارخانه، مطرح کرد: این واحد تولیدی در سال ۸۵ تأسیس و در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر با ظرفیت تولید یک میلیون ۲۵۰ هزار تن در سال در حال فعالیت و تامین بخشی از نیاز مصرفی کلینکر و سیمان مصرفی است.

وی در رابطه با میزان اشتغالزایی این واحد تولیدی گفت: کارخانه سیمان لامرد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در دهه هشتاد ایجاد شده است که در حال حاضر ۵۲۷ نفر از منابع انسانی در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

حمیدرضا ایزدی در رابطه با جایگاه و فرآیند مدیریتی این کارخانه، تصریح کرد: این کارخانه یکی از واحد‌های تولیدی بزرگ در بخش صنعت سیمان جنوب کشور است که در فرآیند مدیریتی آن در بخش تولید از تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته در خط تولید بکارگیری شده است.

وی در رابطه با بخشی از مشکلات این کارخانه در خط تولید، بیان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع انرژی جهت سوخت مصرفی این کارخانه و عدم تامین آن به دلیل نبود امکانات لازم در حمل و نقل سوخت به واحد تولیدی باعث کاهش تولید شده است که تلاش داریم در این زمینه تسهیلات لازم را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان خاطرنشان کرد: بنا بر وظیفه‌ای که داریم باید به واحد‌های تولیدی بر اساس قانون در راستای کمک به فعال نگهداشتن خطوط تولید و ایجاد شرایط لازم در بهبود کمی و کیفی این فرآیند نیز اقدام کنیم.

/پایان متن/