​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط ویدئوکنفرانسی با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز، ارتباطات پایدار و پرسرعت در این روستا و ۱۸ روستای دیگر استان فارس را جمعاً با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرکار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در آیین افتتاح هزار روستای کشور به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت که با حضور ویدئوکنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز همراه بود، گفت: استان فارس با ۳۶ شهرستان از لحاظ تعداد شهرستان حائز رتبه اول و از لحاظ جمعیت و وسعت رتبه چهارم کشور را داراست و ۲۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

او گفت: از این تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار، ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۱۶۷۸ روستا ایجاد شده است و حسب دستور وزیر ارتباطات و حمایت مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت، پیش بینی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا ۴۱۰ روستای استان که فاقد ارتباط هستند نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شوند.

سهرابی گفت: حدود ۳۰۰ روستای استان نیز کیفیت ارتباطات در آن‌ها پایین است که برای آن‌ها برنامه ریزی لازم صورت گرفته و به ترتیب اولویت، ارتقای لازم برای آن‌ها انجام خواهد شد.

او گفت: امروز به صورت نمادین در روستای شهرک غدیر با احداث و راه اندازی یک سایت ایرانسل، دسترسی ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۱۷۰۰ نفر از مردم این روستا در قالب ۴۴۰ خانوار فراهم می‌شود و همزمان با این سایت، ۹ سایت روستایی دیگر در اقصی نقاط استان فارس به بهره برداری می‌رسد که در مجموع ۱۹ روستای فارس با جمعیت ۷۸۰۰ نفر در قالب ۲۴۳۰ خانوار روستایی از​ ارتباطات با کیفیت برخوردار می‌شوند.

۸ روستا شامل روستا‌های بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون، روستا‌های محمدآباد و خسروشیرین از توابع شهرستان آباده و روستا‌های چشمه زیتون، شاه محمدی، چشمه سفید و حبیب آباد از توابع شهرستان سپیدان جمعاً با احداث ۴ سایت همراه اول و ۸ روستای دیگر شامل روستا‌های چاه طلا، خیرآباد و تخته از توابع شهرستان خنج و روستا‌های اسلام آباد، محمودعلیا، محمودآباد سفلی، دارنجان و شهرک غدیر از توابع شهرستان شیراز جمعاًٌ با احداث ۳ سایت ایرانسل به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل شدند.

همچنین با افتتاح ۳ سایت اپراتور چهارم «های وب»، دسترسی ارتباطات باکیفیت و پرسرعت برای ۳ روستا شامل روستای مهرآباد از توابع شهرستان ممسنی، روستای گچ نقاشی از توابع شهرستان شیراز و روستای بیدزرد از توابع شهرستان خرامه فراهم شد.

/ پایان متن/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان فارس