محمد فرخ زاده رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص طرح های ارائه شده به کمسیون های شورای شهر، گفت: ۱۶۵ روز از حضور اینجانب در شورای ششم می گذرد که در طول این مدت بیش از یکصد و بیست طرح کاربردی که مدتها در مورد آن فکر و تحقیق شده است را متناسب با نیازهای شهر شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری، شهرسازی، گردشگری، فرهنگی، سلامت را به کمیسیون‌های مختلف و صحن شورای شهر ارائه کرده ام، که تعداد قابل توجهی از آنها با همراهی همکارانم در کمیسیون ها و صحن شورا تصویب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل عصرکار، محمد فرخ زاده رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص طرح های ارائه شده به کمسیون های شورای شهر، گفت: ۱۶۵ روز از حضور اینجانب در شورای ششم می گذرد که در طول این مدت بیش از یکصد و بیست طرح کاربردی که مدتها در مورد آن فکر و تحقیق شده است را متناسب با نیازهای شهر شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری، شهرسازی، گردشگری، فرهنگی، سلامت را به کمیسیون‌های مختلف و صحن شورای شهر ارائه کرده ام، که تعداد قابل توجهی از آنها با همراهی همکارانم در کمیسیون ها و صحن شورا تصویب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ گردیده است.

فرخ زاده با اشاره به اهمیت حمایت از پروژه‌هایی اشتغال زایی و کارآفرینی و رونق اقتصادی در سطح کلانشهر شیراز، گفت: ۸٠ طرح به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا با هدف گره گشایی از مشکلات اقتصادی پیش رو پیشنهاد شده است.

فرخ زاده با اشاره به طرح هایی همچون خیابان های الگو و اقتصاد گردشگری در باغات گروه یک در کمیسیون معماری و شهرسازی، طرح تسویه خانه های محلی، تجمیع باغات تاریخی، ایجاد شهرک های صنعتی ویژه در کنار سایت دفن زباله و سایت پسماندهای ساختمانی به کمیسیون خدمات شهری، احداث شهربازی، احداث باغ پرندگان، احداث گیاهان دارویی و سنتی، ایجاد شهرک صنعتی و میدان بزرگ محصولات دامی و کشاورزی در محور شمال غرب و… به کمیسیون سرمایه گذاری را از جمله طرحهای پیشنهادی اعلام‌ کردند.

این مسئول در خصوص طرح آرامستان مشاهیر شهر شیراز، گفت: در شورا با توجه به ارزش و شان مشاهیر و مفاخر شهر طرح باغ مزار مشاهیر و مفاخر شهر شیراز برای اولین بار ارائه شد با اکثریت آرا در جلسه یکشنبه سوم بهمن به تصویب رسید. هر چند غم از دست دادن مشاهیر هزینه ای سنگین برای یک دیار فرهنگی محسوب می‌شود ولیکن این طرح تسلی خاطری برای شاگردان و خانواده های این اساتید و جبران قطره ای از دریای خدمات آنها به جامعه خواهد بود.

فرخ زاده در ادامه به باز آفرینی بوستان آزادی، موزه بزرگ شیراز، بوستان تخصصی سازمانهای مردم نهاد، طرح مدیریت محلات و مسجد محوری، جشنواره خلاقیت های حوزه مدیریت شهری و تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی که از جمله طرح های دیگر وی در شورای شهر بوده است اشاره کرد.

وی با ابراز امیدواری به حل مشکلات اقتصادی مردم در سال آینده، اظهار داشت: در سال پشتیبانی‌ و مانع زدایی‌ و رفع موانع در صد هستیم تا اتفاقات مطلوبی در حوزه فرهنگ، اقتصاد، سرمایه گذاری و معیشت شهروندان شهر شیراز رقم بخورد.