رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رفع فاصله بین دانشگاه و سازمان‌های اجرایی بخش کشاورزی ضروری است و دانشگاه شیراز را محور اصلی توسعه و منبع عقلانیت در این بخش حیاتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احد بهجت حقیقی در جلسه‌ای با مسئولان دانشگاهی، ضمن آسیب‌شناسی چالش‌های موجود، راهکارهایی عملیاتی برای هم‌افزایی علمی و اجرایی ارائه کرد.

وی به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص در سازمان‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های حساسی چون دامداری و آبیاری، و عدم هم‌راستایی برنامه‌های اجرایی با ظرفیت‌های علمی دانشگاه را از نقدهای جدی برشمرد و ضرورت ایجاد پیوند ساختاری میان این دو نهاد را مورد تأکید قرار داد.

بهجت حقیقی پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ی مشترک یا تعیین نماینده‌ی ثابت برای پیگیری تعاملات را مطرح کرد و خواستار حضور دانشگاه در تمامی پروژه‌های اجرایی سازمان شد.

این مقام ارشد جهاد کشاورزی اولویت‌بندی موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی بر اساس نیازهای واقعی و پروژه‌های اجرایی سازمان‌ها را راهکاری کلیدی برای هم‌سوسازی پژوهش‌ها خواند.

وی با اشاره به تجربه‌ی موفق جلسات شورای کشاورزی با حضور بخش خصوصی، بر لزوم دعوت از فعالان این حوزه برای افزایش اثرگذاری همکاری‌ها تأکید کرد.

این مقام مسئول محورهای اولویت‌دار برای همکاری علمی، مدیریت آب و خاک و آبیاری به عنوان یک مسئله ملی، ترویج و آموزش، مدیریت زراعت، باغبانی و دام، و کشاورزی هوشمند با تشکیل اتاق فکر، از دیگر موارد مطرح شده توسط بهجت بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، ابراز امیدواری کرد که این‌گونه گفتگوها فصل تازه‌ای از همکاری را رقم زده و دانشگاه بتواند در کنار دستگاه‌های اجرایی، به حل چالش‌های بخش کشاورزی یاری رساند.

/پایان متن/