موزه شهر در چهل و نهمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به‌عنوان یکی از طرح‌های کلیدی توسعه فرهنگی شهرداری شیراز با هدف ارتقای هویت تاریخی و عرصه گردشگری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، شهردار شیراز در این مراسم گفت: فاز اول موزه شهر شیراز، در ساختمان تاریخی بلدیه و با حضور هنرمندان و فرهیختگان پس از سال‌ها بلاتکلیفی برای صیانت از حافظه فرهنگی و تاریخی شهر به شهروندان فرهنگ‌دوست و هنرمندان شیرازی تقدیم شد.

محمدحسن اسدی با اشاره به اهمیت پروژه، از موزه شهر به‌عنوان یکی از طرح‌های راهبردی دوره مدیریت فعلی یاد و اظهار کرد: این بنای تاریخی نه‌تنها فضایی برای نگهداری میراث، بلکه بستری برای تعامل فرهنگی و ارتقا روح جمعی شهروندان است.

وی افزود: اجرای چنین پروژه‌هایی نشانگر آن است که توسعه شهری باید هم‌زمان با رشد عمرانی، به هویت فرهنگی نیز توجه کند.

شهردار شیراز گفت: با قرارگیری این موزه در بافت تاریخی زندیه، کنار آثار ارزشمندی، چون ارگ کریم‌خان، بازار و مسجد وکیل، و حمام سنتی، گامی بزرگ در مسیر بازآفرینی فرهنگی شهر برداشته شده است.

اسدی از شهروندان دعوت کرد با اهدای آثار تاریخی و اسناد شهری، در غنابخشی این موزه مشارکت کنند.

/پایان متن/