به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، شهردار شیراز در این مراسم گفت: فاز اول موزه شهر شیراز، در ساختمان تاریخی بلدیه و با حضور هنرمندان و فرهیختگان پس از سالها بلاتکلیفی برای صیانت از حافظه فرهنگی و تاریخی شهر به شهروندان فرهنگدوست و هنرمندان شیرازی تقدیم شد.
محمدحسن اسدی با اشاره به اهمیت پروژه، از موزه شهر بهعنوان یکی از طرحهای راهبردی دوره مدیریت فعلی یاد و اظهار کرد: این بنای تاریخی نهتنها فضایی برای نگهداری میراث، بلکه بستری برای تعامل فرهنگی و ارتقا روح جمعی شهروندان است.
وی افزود: اجرای چنین پروژههایی نشانگر آن است که توسعه شهری باید همزمان با رشد عمرانی، به هویت فرهنگی نیز توجه کند.
شهردار شیراز گفت: با قرارگیری این موزه در بافت تاریخی زندیه، کنار آثار ارزشمندی، چون ارگ کریمخان، بازار و مسجد وکیل، و حمام سنتی، گامی بزرگ در مسیر بازآفرینی فرهنگی شهر برداشته شده است.
اسدی از شهروندان دعوت کرد با اهدای آثار تاریخی و اسناد شهری، در غنابخشی این موزه مشارکت کنند.
/پایان متن/













Friday, 26 June , 2026