همایش پیاده‌روی و کوه‌پیمایی خانواده بزرگ شهرداری شیراز که روندی ارزشمند در جهت تقویت ورزش‌های همگانی و کوهستانی محسوب می‌گردد در پارک جنگلی‌کوهستانی دراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، این همایش و گردهمایی که با دعوت شهردار کلان‌شهر شیراز انجام گرفت با استقبال گسترده کارکنان شهرداری شیراز به سیل ورزشی در دل طبیعت بدل گشت و آدینه‌ای متمایز را جمعه گذشته رقم زد.

ابراهیم خداشناس، مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز که به نوعی میزبان این مراسم بودند با بیان اینکه ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی در فضای بکر کوهستان علاوه بر فواید بی‌نظیری که در کارکرد قلب و عروق و عضلات بدن دارد به لحاظ بهبود سلامت روان و تقویت تعاملات اجتماعی نقشی بی‌بدیل و ارزشمند دارد که با توجه به مشغله انسان امروزی اینچنین برنامه‌هایی می‌تواند طراوت، سرزندگی و شادابی را برای کارکنان شریف شهرداری شیراز به ارمغان آورد.

وی ضمن تبریک روز ۷ اردیبهشت به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از حسن توجه و نگاه ارزشمند شهردار شیراز به موضوع سلامت خانواده تشکر کرد و ضمن اظهار امیدواری از تداوم اینگونه برنامه‌های ورزشی، گفت: کارکنان شهرداری شیراز به صورت هدفمند و با جدیت، انجام فعالیت‌های ورزشی را در ارتفاعات همجوار جزو برنامه‌های اصلی زندگی خود قرار داده و از این فضای بکر طبیعی در جهت کاهش استرس و سلامت جسم و روان خود بهره لازم را می‌برند.

مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز در ادامه خواستار تداوم برنامه‌های اجرایی ورزش‌های همگانی در فضاهای بکر و طبیعی شد و گفت: پارک کوهستانی دراک با مساحت تقریبی ۲۰۰۰ هکتار و فضای دل‌انگیز طبیعی می‌تواند به قطب ورزش‌های کوه‌پیمایی شیراز تبدیل گردد که امید است چنین برنامه‌های مفرح و طبیعت محور که ضمن کاهش اضطراب باعث افزایش سطح انرژی ورزشکاران می‌شود و دل و جان آدمی را می‌نوازد به تناوب و خودجوش توسط شهروندان عزیز در پارک‌های کوهستانی اجرایی گردد.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در پارک‌های کوهستانی شهرداری شیراز علاوه بر افزایش زیرساخت‌های ورزشی، تقویت تعاملات اجتماعی و ارتقای سرانه ورزش‌های طبیعی است که عملکرد مضاعفی در تامین سلامت روحی و حفظ روحیه شاداب و قوی مردم دارد؛ زیرا میزان اکسیژنی که در حین انجام حرکات ورزشی توسط گیاهان و در فضای کوهستان متصاعد و به ریه‌های فرد وارد میشود به مراتب بیشتر از میزان اکسیژنی است که در سایر فضاهای ورزشی افراد در سیستم تنفسی خود ردوبدل می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز برای انجام ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی علاوه بر پارک کوهستانی دراک می‌توانند از پارک کوهستانی نور و ارتفاعات بام سبز نیز استفاده نمایند.

/پایان متن/