ایرج نادری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران هرچند سلاح در دست ندارند، اما کمتر از نظامیان در عرصه مسئولیت خطیر خود عمل نمی‌کنند و شایسته تقدیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، ایرج نادری در نشست خبری با اشاره به اینکه درآمد سازمان تامین اجتماعی از محل وصول حق بیمه کارفرمایان و کارگران تامین می‌شود، عدم پرداخت به موقع حق بیمه را عامل ناترازی در منابع و مصارف و تاخیر در انجام تعهدات سازمان دانست.

نادری از تقسیط هفت هزار و ۳۲۸ ردیف بدهی کارفرمایان استان و تشکیل ۱۰ هزار جلسه رسیدگی به اعتراضات آنها در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر خبر داد و افزود: در این جلسات، ۷۰ درصد بدهی‌ها تجدید محاسبه و ۱۰۰ درصد کاهش بدهی کارفرمایان تصویب شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه پاسخگویی به رسانه‌ها باید بخشی جدایی‌ناپذیر از وظایف مدیران باشد، گفت: مهم‌ترین اولویت این سازمان در روزهای دشوار اخیر استمرار خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان بود و خوشبختانه حتی یک ساعت خدمات بیمه‌ای و درمانی در فارس متوقف نشد.

او با اشاره به پوشش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده (۵۱ درصد جمعیت استان) توسط ۳۷ شعبه و ۷۶ هزار کارگاه فعال، از هزینه ۴ همت (۴۰۰۰ میلیارد تومان) تامین اجتماعی فارس برای تعهدات خود خبر داد. همچنین از اعزام چهار هزار نفر به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، پرداخت ۲۳۰۰ فقره وام و اعطای یک هزار تسهیلات بلاعوض به بازنشستگان در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به جنگ ۱۲ روزه اخیر در استان، از تشکیل جلسات مدیریت بحران و همکاری با کارگاه‌ها و کارفرمایان خسارت‌دیده و توقف بازرسی‌ها و ابلاغ بدهی‌ها در آن مدت خبر داد و اطمینان داد که خدمات بیمه ای و درمانی در این مدت بدون وقفه ارائه شده است.

نادری همچنین از افزایش ۱۷۰ نفری دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن تعداد آنها به ۹۶۷۰ نفر خبر داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با اشاره به طرح تحولی ۲۰‌ گانه سازمان گفت: این طرح حاصل بررسی ۶۰۰ پیشنهاد و برگزاری ۳۰۰ جلسه تخصصی است و با هدف تحول، بازآفرینی و روزآمدسازی قوانین از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تدوین و ابلاغ شده است.

/پایان متن/