معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از تشکیل جلسات منظم كارگروه‌‌های ستاد خدمات سفر به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های نظارتی و اجرايی این ستاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، محمد فرخ زاده با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از این نشست هماهنگی؛ از میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه های شادی و سفره های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبانهای خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد، از برنامه های ویژه ستاد خدمات سفر فارس عنوان شده است.

معاون استاندار فارس همچنین به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: ایمن سازی نقاط حادثه‌خیز، حضور فعال پایگاه های اورژانس، آماده باش ۵۰۰۰ امدادرسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی ها و نمازخانه های بین راهی و آمادگی مجتمع های بین راهی برای خدمات رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه های این ستاد است.

فرخ زاده با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اظهار داشت: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه های همکار کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت، مسجدجامع شهداء، اقامتگاه سعدی، ۶ سالن نمایشگاه بین المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینه، اقامتگاه حضرت ابن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش بینی شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد بر طبق مصوبات ستاد خبر مشکلات آزادراه شیراز اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز نیز تا نوروز برطرف گردد.

وی همچنین افزود: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازديد اماكن تاريخي، مذهبي و فرهنگي توسط دستگاه هاي متولي برنامه ريزي و فهرست زمانبندي در اختيار مسافرين نوروزي قرار خواهد گرفت.

فرخ زاده در ادامه گفت: ساعت بازديد از اماکن فی مابین دستگاه‌ها هماهنگ و متعاقبا اعلام خواهد شد و ایجاد غرفه هاي صنایع دستی در محور حافظيه با مدیریت شهرداري شیراز و همكاري اداره كل ميراث فرهنگي استان انجام خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر در پایان این نشست، سفری خوش و معنوی و ایمن را برای هم وطنان عزیز در نوروز ۱۴۰۳ آرزو کرد.

/پایان متن/