مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: هیچ مرکز خریدی حق ندارد در قبال تحویل گرفتن گندم مبلغی از کشاورزان دریافت کند یا بیشتر از اندازه استاندارد نمونه برداشت نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از فارس، پیرو دریافت گلایه های مردم در حوزه فروش و تحویل گندم به تعاونی روستایی توسط کشاورزان در شهرستان کازرون و اعلام نارضایتی کشاورزان از عدم نظارت مسئولین بر نحوه خرید گندم، این موضوع را از کشاورزان و متولیان امر خرید گندم جویا شدیم.

بر اساس گفته های کشاورزان، هنگام تحویل بار از هر کشاورز برای ماشین سبک مبلغ ۳۰ هزار تومان و ماشین سنگین مبلغ ۴۰ هزار تومان وجه نقد دریافت می شود و همچنین از هر بار ۲ الی ۳ کیلو گندم به عنوان نمونه دریافت می نمایند که نارضایتی های زیادی را در پی داشته است.

سیدکاظم موسوی مدیر کل تعاونی روستایی استان فارس به خبرنگار فارس گفت: دریافت هر گونه وجه نقدی از کشاورزان بابت وزن باسکول گندم تخلف محسوب شده و غیر قانونی است.

استاندارد دستورالعمل برای نمونه گندم ربع کیلو معادل ۲۵۰ گرم می باشد

وی افزود: هنگام تحویل باراز کشاورزان نمونه ای به عنوان شاهد جهت کنترل از طرف اداره کل غله دریافت می گردد که با نمونه هم خوانی داشته باشد که استاندارد دستورالعمل برای این نمونه ربع کیلو معادل ۲۵۰ گرم می باشد.

هیچ مرکز خریدی حق ندارد در قبال دریافت گندم مبلغی دریافت کند یا بیشتر از اندازه استاندارد نمونه دریافت نماید

موسوی گفت: در محل تحویل گندم علاوه بر عوامل خرید، عوامل ناظر دولتی نیز حضور دارند که فرایند خرید را کنترل می کنند، یعنی در این حوزه علاوه بر فرایند خرید، فرایند نظارت بر خرید نیز می باشد لذا هیچ مرکز خریدی در قبال دریافت گندم حق ندارد مبلغی دریافت کند یا بیشتر از اندازه استاندارد نمونه دریافت نماید.

این مقام مسئول  در ادامه افزود: در صورت مشاهده‌ هر گونه تخلف در این حوزه، موارد تخلف به اداره‌ تعاون روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی و نماینده‌ غله در شهرستان گزارش داده شود. اداره کل تعاونی روستایی جوابگو و پیگیر مطالبات به حق مردمی است.

/پایان متن/