مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در سال جاری ۱۰۹ عنوان نمایشگاهی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تصویب شده و در تقویم نمایشگاه‌های بین المللی شیراز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار مرتضی شریفی با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف توسعه اقتصادی کشور توسعه صادرات غیرنفتی و دستیابی به بازارهای جهانی با هدف دستیابی به درآمدهای ارزی بیشتر و رهایی از وابستگی به درامدهای ارزی حاصل از نفت خام است و‌ یکی از راه های دستیابی به این مهم، استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان یکی از کانال‌های معرفی کالاهای تولیدی و انتقال فنآوری است چرا که می تواند نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه صادرات غیرنفتی ایفا کند.

شریفی بیان کرد: نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی کالاها و خدمات و محصولات بویژه محصولات استراتژیک هر کشور دارند و در نهایت در توسعه صادرات نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

وی افزود: بهره برداری اصولی و مدیریت شده از فرصت ایده آل نمایشگاه‌ها و رعایت نکات مهم و اصولی و علمی می تواند باعث ایجاد یک جهش عظیم در گسترش صادرات غیرنفتی و توسعه اقتصادی کشور و رهایی از اقتصاد تک محصولی شود.

شریفی در پایان گفت: در این راستا و با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان فارس در حوزه های مختلف، در سالجاری ۱۰۹ عنوان نمایشگاهی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تصویب شده و در تقویم نمایشگاه‌های بین المللی شیراز قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون سه عنوان نمایشگاهی شامل نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، نمایشگاه تخصصی خدمات حج و زیارت و ملزومات سفرهای زیارتی، تجهیزات محافل، مجالس و هیات‌های مذهبی و نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت، علوم و معارف دینی به نحو بسیار مطلوبی برگزار گردیده است.

/پایان متن/