پس از رفتن ساداتی‌نژاد از وزارت جهاد کشاورزی بنا به اظهارات معاون رئیس‌جمهور احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارتخانه به عنوان وزیر پیشنهادی افزایش یافت.پس از رفتن ساداتی‌نژاد از وزارت جهاد کشاورزی بنا به اظهارات معاون رئیس‌جمهور احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارتخانه به عنوان وزیر پیشنهادی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با خروج ساداتی‌نژاد وزیر سابق جهاد کشاورزی از لوکوموتیو دولت سیزدهم باید منتظر ماند تا رئیس‌جمهور محترم گزینه پیشنهادی جدید کابینه را به مجلس برای گرفتن رای اعتماد معرفی کند.

هرچند با رفتن ساداتی‌نژاد هنوز دلیل اصلی آن به طور رسمی منتشر نشده است اما اختلافات نمایندگان مجلس با این وزارتخانه که نقشی حیاتی در معیشت مردم و عملکرد بسیار حائز اهمیت در امنیت غذایی دارد باعث شد تا تغییراتی در هیات دولت و در راس وزارت جهاد کشاورزی صورت بپذیرد.

در همین راستا، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با زمان معرفی وزیر پیشنهادی کشاورزی به مجلس نیز اظهار کرده است: رئیس‌جمهور سه ماه فرصت دارند که وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کنند. البته نمایندگان تأکید کردند که قبل از پایان سه ماه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی گردد تا کار با جدیت دنبال شده و این موضوع تعیین‌تکلیف شود.

آقای حسینی همچنین بیان کرد: یکی از گزینه های اصلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشاورزی، سرپرست فعلی وزارتخانه است، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد یا با بررسی که در مجلس صورت بگیرد، به این نتیجه برسیم که باید فرد دیگری به مجلس معرفی بشود.

بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد به دلیل حساسیت مدیریت در این وزارتخانه و وظایف سنگینی که در بدنه حجیم این ساختار وزارتی و توقعاتی که در بین نمايندگان مجلس یازدهم نیز وجود دارد بایستی یک ژنرال با تجربه که شناخت کافی از تمامی استان‌ها و تخصص مورد نیاز تمامی مدیریت‌های زیرمجموعه را داشته باشد، سکاندار وزارت جهاد کشاورزی بشود که باید دید آیا دولت سیدمحمد آقامیری را به مجلس معرفی می‌کند یا اینکه فرد دیگر را انتخاب خواهد کرد.

شایان ذکر است این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هنوز تا معرفی وزیر پیشنهادی توسط رئیس‌جمهور روزهای سخت و سرنوشت‌سازی در انتظار خواهد بود که باید دید مجلس یازدهم به کدام فرد مورد انتخاب دولت نیز استقبال و رای اعتماد خواهد داد؟

/پایان متن/