استاندار فارس با اشاره به لزوم استفاده از علوم نوین در دنیا، اظهار داشت: ایران، کشور عزیزمان از دیرباز پرچم دار صلح و آرامش بوده است؛ در اسلام کشور گشایی معنایی ندارد؛ آنچه در هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، دفاع از میهن و اعتقادات جمهوری اسلامی ایران بود.

محمدهادی ایمانیه روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه شیراز که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی صورت گرفت، دانشجویان را امیدهای آینده کشور دانست و افزود: خوش سلیقگی، توانمندی و مدیریت مهندس اسلامی مشخص است؛ لذا توقع ما هم به همان اندازه از ایشان افزایش می یابد.

استاندار فارس با اشاره به لزوم استفاده از علوم نوین در دنیا، اظهار داشت: ایران از دیرباز پرچم دار صلح و آرامش بوده است؛ در اسلام کشور گشایی معنایی ندارد؛ آنچه در هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، دفاع از میهن و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بود.

وی زمینه های استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای را فراوان دانست و افزود: دانشگاه ها و دانشجویان منتظر بازگشایی مسیر آینده خود هستند؛ لذا بایست حرمت، استعداد، توان و آینده شغلی آنها را حفظ کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: بعنوان مسئول ارشد اجرایی استان آمادگی کامل دارم در تمام زیر ساخت هایی که در توان و اختیار اینجانب باشد، در تمامی زمینه های مد نظر همراهی و همکاری کنم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، در جریان سفر رییس سازمان انرژی اتمی به شیراز موافقت‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای میان استانداری فارس، سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه شیراز با هدف توسعه‌ همکاری‌های علمی و فناوری و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های طرفین به امضا رسید.

ایمانیه همچنین در آیین کلنگ زنی شهرک پرتو دهی کوثر واقع در شهرک صنعتی شیراز با اشاره به تمایل کشورهای خارجی مبنی بر استفاده از محصولات دانش بنیان و سلامت محور استان فارس افزود: منابع بسیار اوقاف در کنار استعدادهای موجود در سازمان انرژی اتمی می تواند در جهش استان در بسیاری از ابعاد موثر باشد.

ایمانیه گفت: طبق آمار و اطلاعات، فارس سرزمینی مستعد و حاصلخیز در اکثر موارد است.

استاندار فارس علم، فناوری، دانش بنیان، سلامت، گردشگری، کشاورزی، باغداری صنعت و معدن را بعنوان برخی از ظرفیت های استان نام برد و افزود: ارائه‌ی سلیقه خوب و هم افزایی منجر به استفاده مفید از پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در استان می شود.

ایمانیه آئین کلنگ زنی شهرک پرتو دهی کوثر با همکاری سازمان انرژی اتمی و اداره اوقاف و امور خیریه کشور را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: جای خوشحالی و سرافرازی دارد که با احداث این شهرک کاهش وابستگی به محصولات خارجی ایجاد می شود و همچنین استفاده از محصولات با کیفیت داخلی مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به تمایل کشورهای خارجی مبنی بر استفاده از محصولات دانش بنیان و سلامت محور استان افزود: منابع بسیار اوقاف در کنار استعدادهای موجود در سازمان انرژی اتمی می تواند در جهش استان در تمام ابعاد موثر باشد.
ایمانیه تصریح کرد: یکی از عرصه‌های جدی و استفاده صلح آمیز صنعت هسته‌ای؛ موضوع پرتودهی است و می‌توان از این حوزه در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات مواد غذایی استفاده کرد.

استاندار فارس گفت: تمام توان و قدرت اجرایی استان را جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به میدان می آوریم تا با امید به آینده ای روشن، طی مسیر کنیم.

/پایان متن/