در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان داراب به اهمیت توسعه هدفمند مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و ضرورت حمایت از بخش تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور تاکید شد.

فرهاد سعدی، فرماندار ویژه شهرستان داراب در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه با تاکید بر اهمیت عدالت‌محوری در توزیع اعتبارات استانی، مطرح کرد: مسئولان برنامه‌ریزی در زمینه تخصیص اعتبارات استانی بایستی متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بودجه در اختیار را توزیع کنند تا توسعه همه‌جانبه و به صورت هدفمند انجام شود.

وی گفت: به عنوان نمونه در زمینه اعتبارات استانی در حدود ۵۲۰ ميليارد ريال بودجه مور نیاز مصوب شده که بیش از ۴۰ درصد به دلیل اولویت‌های در نظر گرفته شده به بخش کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی اختصاص پیدا خواهد کرد.

سعدی در رابطه با دیگر اعتبارات استانی به منظور تخصیص به برنامه‌های مختلف شهرستان داراب، اظهار داشت: تلاش داریم بتوانیم با جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی و اعتبارات توازن استانی و همچنین بودجه تحت اختیار نماینده مجلس نیز بخش قابل توجهی از پروژه‌های اجرایی شهرستان داراب را به مرحله قابل قبولی از پیشرفت فیزیکی و بهره‌برداری برسانیم.

بهاره دادور، رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه اعتبارات بر اساس برنامه‌ریزی در سطح شهرستان‌ها تخصیص پیدا می‌کند، گفت: اعتبارات استانی مرتبط با ۳ درصد نفت و توازن در قالب برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌های دستگاه‌های دولتی به تفکیک ماده‌های قانونی در زمینه کمک به بنیاد شهید، بهسازی روستاها، پایگاه‌های بسیج، آموزش و پرورش، راه‌های روستایی اختصاص داده خواهد شد.

وی در همین راستا با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان‌ها، اظهار داشت: دولت و قانون‌گذاران در مجلس شورای اسلامی مکلف کردند تا هر ساله بر اساس برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم شاخص‌های توسعه را ر راستای اهداف وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به حد متوسط ارتقاء بدهیم.

دادور با تاکید بر اینکه اکثر روستاهای شهرستان داراب محروم هستند، تصریح کرد: اختیارات مسئولان استانی در رابطه با تخصیص اعتبارات با هدف رفع محرومیت‌زدایی است.

رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های کلان کشور در راستای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد تمامی دستگاه‌ها مکلف به حمایت از بخش تولید هستند.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی هم در پایان این جلسه در جمع‌بندی مذاکرات و تصمیمات گرفته شده، مطرح کرد: اگر خواستار توسعه هدفمند و همه‌جانبه شهرستان‌ها در سطح کشور هستیم باید دامنه اختیارات مربوط به برنامه‌ریزی در زمینه تخصیص اعتبارات را به مدیران شهرستانی واگذار کنیم تا با رویکرد و نگاه بومی نسبت به تعریف برنامه‌های توسعه‌ای اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، افزود: بایستی به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته با حمایت از تولید و توجه بیشتر به جامعه روستایی بتوانیم در راستای کاهش پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها و مهاجرت معکوس شاهد اتفاقات خوشایند باشیم.

عسکری با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره‌چکانی به شهرستان‌ها کافی نیست، اظهار داشت: تلاش داریم با ارائه برنامه‌های راهبردی در زمینه جذب اعتبارات ملی و استانی و سیاست‌های مربوط به فرآیند اشتغال‌آفرینی و اهمیتی که در بخش تولید کشور وجود دارد بتوانیم شاخص‌های توسعه تمامی نقاط شهرستان داراب را ارتقاء دهیم.

/پایان متن/