معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای استاندارد در استان به نسبت حجم انتظارات و ترددها در وضعیت مناسبی قرار ندارد آن را نیازمند توسعه دانست.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در یک کنفرانس خبری به نقش رسانه‌ها برای ادراک سازی مسائل مبتلابه جامعه، تحقق شعار سال و جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه چرایی و چگونگی‌ها، گذشته و اتفاقات آینده را بیان و تحلیل کنیم.

او با بیان اینکه تلاش دشمن ایجاد فضای روانی، جو ناامیدی و جلوه دادن ناکارامدی جمهوری اسلامی است، برای خنثی سازی این مهم، حرکت خستگی ناپذیر و مستمر دلسوزان کشور برای ایجاد یک الگوی مدیریت جهادی در مسیر جهاد تبیین را می‌طلبد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد که در مسیر اقدامات حق طلبانه، هر چقدر شفاف تر با مردم برخورد کنیم موفقیت ما را افزایش و سنگ اندازیها را خنثی می‌کند، لذا نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

محبی‌پور، رسانه‌ها را به مثابه افسران جهاد تبیین توصیف و انعکاس ذهنیت‌ها و افکار عمومی را از دیگر رسالت‌های رسانه‌ها برای اصلاح رویه و ذهنیتها عنوان کرد.

او همچنین با بیان اینکه مدیران دستگاهها چند سرفصل مهم را در اولویت قرار داده‌اند؛ تحقق شعار سال، تکالیف دولتی، مباحث مربوط به سندهای راهبردی از جمله بیانیه گام دوم رهبری و محورهای کار دولت سیزدهم(عدالت محوری، انقلابی گری، مردم داری، پاکدستی، فساد ستیزی و قانونمداری) را از جمله آنها برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تحلیل چرایی افزایش آمارهای تصادفات در نوروز امسال در استان، گفت: فارس در مسیر کریدور حمل و نقلی قرار گرفته و جذابیت‌های خاص خود را دارد و همچنین در تمام فصول سال امکان میزبانی از گردشگران دارد. به همین دلیل مجموع این عوامل به اضافه مجموعه راهها، نشان می‌دهد که فارس از پر تردد ترین استان‌های کشور است.

محبی‌پور اعلام کرد که استان فارس در ٤٨ ساعت گذشته، رتبه دوم تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

او همچنین گفت: ارزیابی عمومی و تخصصی ادارات شهرستان‌ها با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز شده است تا پایان خردادماه ادامه دارد و نتیجه این ارزیابی علاوه بر تکریم مدیران شایسته ادامه فعالیت مدیران را در پی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی ۸ اسفندماه به ادارات ابلاغ شده است، گفت: این سند که در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت اجرا می‌شود، می‌تواند انقلاب اداری ایجاد کند که جلسات توجیهی برای فرمانداران و دستگاه‌ها برگزار می‌شود و زمینه خدمت روان‌تر به مردم را فراهم می‌کند.

/پایان متن/

  • منبع خبر : ایسنا، فارس