استاندار فارس به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت انقلابی ایران قوی مکلف به ارائه کارنامه ۶ ماهه خود در امور سرمایه‌گذاری شد.

در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری تعریف خاص خود را دارد که در یک نگاه کلی می‌توان آن را تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف جهت دستیابی به منابع با ارزش‌تر در آینده معرفی کرد. در واقع منابع مالی در بازار سرمایه می‌توانند در دارایی‌هایی نظیر بورس، سهام شرکت‌ها، اوراق، مسکن، زمین، طلا، خودرو، ارزهای خارجی و به نوعی در بخش تولید یا خدمات نیز هزینه و به نوعی سرمایه‌گذاری شوند.

در همین راستا با توجه به موضوع توسعه و اهمیت پیشرفت در تمامی مولفه‌های لازم در کشور نیز سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش‌آفرین باشد و به عنوان یک پیشران توسعهای در مسیر تحقق اهداف کلان و خرد ما تاثیرگذار است.

توسعه در ابعاد مختلف نیازمند سرمایه و اعتبارات لازم است که منابع آن جهت مصرف بایستی از یک روش پایداری نیز تامین شود؛ بنابراین امکان توسعه در هر کشوری بدون جذب سرمایه امکان‌پذیر نیست و کشورهایی که بودجه و اعتبارات خود را با تکیه بر منابع دولتی یا جیب مردم (شهرداری‌ها) تامین می‌کنند در ارزیابی شاخص‌های توسعه در رده جهان سومی قرار می‌گیرند.

دولت‌های مختلف همواره شعار حمایت از سرمایه‌گذاری داده‌اند و نگاه مثبت خود را به بازار سرمایه اعلام کرده‌اند اما در واقعیت این موضوع محسوس نیست و به نوعی عقب‌ماندگی در جذب سرمایه بیش از پیش خود را نشان می‌دهد؛ باید دید دولت سیزدهم در زمینه جذب سرمایه و حمایت از سرمایه‌گذاران چه مدل مدیریتی را پیاده‌سازی خواهد کرد؟!

با توجه به گذشت حدود ۹ ماه از انتخاب رئیس‌جمهور و تقریبا ۶ ماه از انتخاب و بر مسند امور نشستن استاندار فارس در رابطه با موضوعات اقتصادی که یکی از دغدغه‌های اصلی و جدی شهروندان در دولت مردمی ایران قوی محسوب می‌شود این انتظار مطرح است که محمدهادی ایمانیه به عنوان سکاندار عالی‌ترین مقام اجرایی مسئول استان فارس در قوه مجریه بر اساس مدت قابل توجهی که از مدیریت خود می‌گذرد نسبت به ارائه گزارش عملکرد و کارنامه در خور شأن این نظام مقدس و انقلاب اسلامی نیز پاسخی مناسب برای آحاد جامعه داشته باشند.

خاطرنشان می‌گردد از مقام عالی دولت انقلابی ایران قوی در استان فارس انتظار است با ارسال نامه‌ای خطاب به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آبفا، صمت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برق، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و … به منظور در اختیار گذاشتن عملکرد و کارنامه‌ای مختصر از اقدامات سال جاری و تجمیع و بیان آن به عموم مردم و همچنین در اختیار گذاشتن یک نسخه رسمی مکتوب آن به رسانه خبری تحلیلی عصر کار نیز اهتمام جدی داشته باشند.

تهیه و تنظیم: سعید زحمت‌کشان

/پایان متن/