رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه زرماکارون نسبت به رفع موانع بانکی در فرآیند تولید کشور و اهمیت گام جدی مدیران در پیشبرد برنامه‌های تاثیرگذار در پیشبرد اهداف نظام تاکید کرد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه زرماکارون با تاکید بر اینکه حفظ توان تولید و ارتقاء کمی و کیفی آن در کشور بسیار حائز اهمیت است، مطرح کرد: تولید یکی از اساسی‌ترین موضوعات مطرح در سطح ملی است که به امنیت ملی ما گره خورده است.

وی گفت: هر چند مشکلات متعددی در ایجاد واحد‌های تولیدی و شرایط حاکم بر تولیدکنندگان فعال وجود دارد اما با بکارگیری ظرفیت‌های موجود می‌توان از این مسائل عبور کرد.

عسکری با بیان اینکه حمایت از تولید یکی از سیاست‌های اصلی نظام محسوب می‌شود، افزود: چندین سال متوالی مقام معظم رهبری و بسیاری از سران کشور و آحاد جامعه نیز مطالبه می‌شود و تلاش‌های خوبی هم انجام گرفته اما برای رسیدن به آمار و ارقام مورد انتظار ما و البته اکثریت مردم نیز نیازمند جهش در تولید و اقتصاد‌ ملی هستیم که با همدلی و همافزایی خدمتگزاران نظام این مهم دستیافتنی است.

این نماینده مجلس در خانه ملت با گلایه از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید در کشور، اظهار داشت: هیچ بانکی حق ندارد برای مطالباتش کارخانه‌ای را تعطیل کند و اگر ما متوجه این موضوع بشویم بر اساس قانون با بانک‌ها برخورد خواهیم کرد و در این رابطه موضع بسیار جدی نسبت به سیستم بانکداری خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش کنیم با ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه لازم در تکمیل زنجیره ارزش به ویژه صنایع تبدیلی در حفظ و تثبیت ظرفیت واحد‌های صنعتی و همچنین اجرایی کردن طرح‌های توسعه موثر باشیم که لازم است سیستم بانکی در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان این بازدید با تاکید بر اینکه در زمینه حل مشکلات بایستی به جای نشستن پشت میز در میدان عمل حاضر بود، خاطرنشان کرد: جبران عقب‌ماندگی‌ها با اقدامات جزئی و مقطعی امکان‌پذیر نیست که در این راستا نیازمند یک همت بلند و برنامه تاثیرگذار جهت رشد و توسعه اقتصادی هستیم.

/پایان متن/