معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در بازدید اخیر خود از بافت تاریخی فرهنگی شیراز در رابطه با اهمیت رونق صنعت گردشگری در این پهنه جهت پویایی اقتصاد شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز یک پهنه ارزشمند به یادگار مانده از دوران تاریخی محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه به عنوان شناسنامه این شهر کهن ایفای نقش می‌کند در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی هم تا حدودی از آن بهره‌برداری می‌شود.

در سالیان اخیر علارغم نگاه بعضا مثبت و اقدامات عمرانی قابل توجه‌ای که در این پهنه انجام گرفته است اما در مقیاس واقعی خود به آن توجه نشده که این موضوع همواره مورد مطالبه و بعضا گلایه برخی از منتقدان قرار داد.

عصر کار در این رابطه بر این باور است که بافت تاریخی فرهنگی شیراز بسیار بیشتر از آن چه گفته می‌شود می‌تواند حائر اهمیت باشد و آن پیگیری «طرح و برنامه هدفمند شهر کهن شیراز» بوده که نه تنها مسیر دستیابی به اهداف فرهنگی‌اجتماعی پهنه‌های تاریخی را هموار می‌کند بلکه امکان تبدیل شدن به یک پروژه موثر و محرک در اقتصاد شهری، استانی، ملی و حتی خاورمیانه را دارد.

بر اساس اطلاعات دریافتی روابط عمومی استانداری فارس؛ محمد فرخ‌زاده، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در حاشیه بازدید اخیر خود از بافت تاریخی‌فرهنگی شیراز با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و فعالان آن بافت نسبت به اهمیت توجه به اقتصاد گردشگری در این پهنه‌ها تاکید کرد و در این زمینه، تصریح کرد: رونق گردشگری شیراز با برنامه‌ریزی بلندمدت و تلاش در حفظ شناسنامه شهر ممکن می‌شود که آن هم در سایه همدلی و تعامل بین فعالان گردشگری و متولیان امر امکان‌پذیر است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان هدف از این بازدید را نظارت بر آماده‌سازی و رعایت پروتکل‌های مصوب ستاد کرونا در این مناطق و ارزیابی رضایت مسافرین و میهمانان شهر شیراز از سطح کیفیت در ارائه خدمات عنوان کرد و اضافه کرد: بررسی مشکلات مربوط به اقامتگاه‌های سنتی از زبان خود مالکین، رصد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی موجود در بافت و ساز و کار قانونی مدیریت و کنترل آنها از طریق ارجاع به متولیان امر نیز مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

فرخ زاده با تاکید بر این که در راستای ارتقای مطلوب ارایه خدمات در بافت بازدید و نظارت‌ها پیوسته و ادواری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف غایی از بازدیدهای سرزده بررسی راهکارهای علمی و عملی به منظور ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم است‌.

/پایان متن/