رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در رابطه با فرآیند انتصاب و عزل شهردار تهران و شهردار شیراز را یک فشار سیاسی دانست که ارزیابی عملکرد مدیران را منوط به گذراندن زمان بیشتر دانست.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته که دیوان عدالت اداری به خاطر شکایت یک شخص شهردار را عزل کند و برای نخستین بار است که این اتفاق رخ می دهد، می گوید: بعید می دانم مراحل عزل شهردار شیراز عملیاتی شود.

علیرضا پاکفطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تاکنون دیوان عدالت اداری برای شکایت یک شخص علیه شهردار به دلائل متفاوت مانع از انتصاب افراد نشده است،  می افزاید:  اگر قرار است این اتفاق رخ دهد خیلی افراد دیگر هم شامل این قانون می شوند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه تا زمانی که آشپز جای نجار می نشیند و نجار به جای آشپز فعالیت می کند مسئولان همچنان در حال تلف کردن بودجه و منابع کشور هستند می افزاید: تا زمانی که افراد در کنار تخصص تعهد نداشته باشند نمی توان شاهد رونق و توسعه بود و این در حالی است که رزومه نوشتن تخصص برای افراد ایجاد نمی کند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه با بیان اینکه رزومه بعضی از افراد توسط یک سری نوشته می شود می افزاید: رزومه بعضی از افراد با داشتن سابقه حدود ۷ سال فعالیت همانند رزومه فردی است که حدود ۳۰ سال در مناصب مدیریتی متفاوت فعالیت کرده است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه بعضی از افراد بر این باورند که فعالیت شش ماه در یک بخش را می توان جزو رزومه به حساب آورد ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که به نظر من مدیریت کمتر از ۴ سال بیانگر ضعف است.

برکناری شهرداران بعضی کلانشهرها موضوعی سیاسی بدون نتیجه است

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه مطرح کردن موضوع برکناری شهرداران در بعضی از کلانشهر ها تنها موضوعات سیاسی بدون نتیجه است، بیان می کند: اگر قرار باشد آقای زاکانی به دلیل مرتبط نبودن رشته تحصیلی و نداشتن تجربه کافی از صندلی شهرداری تهران کنار برود افراد دیگری مانند تعدادی از وزرا هم باید از کار برکنار شوند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه مدیر سیاسی نمی‌تواند به عنوان مدیر ارشد اجرایی برگزیده شود یکی از ایرادات به انتصاب آقای زاکانی بود، خاطر نشان می کند: اما ذکر این نکته ضروری است که رشته تحصیلی آقای اصنافی شهردار شیراز مرتبط با شغل او است و شهردار شیراز دارای تجربه اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه بعید می دانم که موضوع دیوان عدالت اداری و مشکل شهردار تهران به جایی برسد، می گوید: معتقدم آقای زاکانی به هیچ وجه نمی‌تواند شهرداری تهران را اداره کند و این در حالی است که اداره شهرداری تنها به پشت میز نشستن و امضا کردن نیست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس اداره کردن شهرداری یکی از موضوعاتی است که باید مد نظر افراد قرار گیرد، بیان می‌کند: ساخت مترو، گسترش حمل و نقل عمومی، فضای سبز ،موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی رسیدگی به موضوعات زباله گردی و متکدیان از نکاتی است که شهرداری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته  و بتواند عملکرد مناسبی در این باره  ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها به دلیل اینکه مستقیما از مردم پول دریافت می کنند باید فعالیت‌شان را به سمت بخش های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و خدماتی هدایت کنند می‌گوید: معتقدم  آقای اصنافی یکی از بهترین گزینه های مطرح شده برای تصدی صندلی شهرداری شیراز بود،  اما  ارزیابی عملکرد آقای اصنافی نیاز به فرصت و گذشت زمان دارد.

وی با بیان اینکه آوردن فشار اجتماعی، سیاسی، مالی و … باعث می‌شود تا شهردار در وسط راه جا بزند می‌افزاید: همه باید  تلاش‌شان را برای موفقیت شهرداران به کار گیرند.

/پایان متن/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایلنا، فارس