چهارصد و بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی استان فارس به ریاست استاندار فارس و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، معاون قضایی دادگستری فارس مدیرکل جهاد کشاورزی فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و با هدف رفع موانع تولید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این برنامه ضمن تقدیر برخی از مقامات و کارکنان دستگاه قضایی به منظور مانع زدایی و پشتیبانی از تولید که در راستای اهداف اقتصادی در حال انجام است، مطرح کرد: اگر تولید در این استان جریان داشته باشد و اقتصاد ما نیز پویا باشد به تبع آن بسیاری از مشکلات اجتماعی وجود نخواهد داشت و جامعه ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی نخواهد شد؛ چراکه پیشگیری بهتر از درمان بوده و سیاست عالی دولت هم در راستای تولید و اشتغال تعریف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی دو قوه مجریه و قضاییه بسیار حائز اهمیت است، افزود: هم‌افزایی مسئولان نظام در راستای رفع مشکلات جامعه کمک کرده است که امیدواریم این مهم با دغدغه بیشتری تداوم پیدا کند.

استاندار فارس در رابطه با مهم‌ترین وظایف بخش تولید در مناطق مختلف استان فارس، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی و تامین نیاز مصرفی آب از طریق پساب فاضلاب شهری که پایدارترین نوع تامین آب هم محسوب می‌شوند اهمیت بسیار زیادی دارد که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی دولت و تولیدکنندگان نیز به آن توجهی ویژه داشته باشند.

وی با گلایه از عملکرد برخی از بانک‌ها در زمینه دریافت سود مرکب، بیان داشت: میزان سود دریافتی که ماهیانه توسط بانک‌ها از واحدهای تولیدی که بعضا در زمینه تولید دچار مشکلاتی نظیر معوقات بانکی شده‌اند، منطقی نیست و از نظر شرعی هم با این میزان سود دریافتی ماهیانه مرکب با فتوای حضرت آقا و سایر مراجع تقلید نیز منافات دارد که اگر این رویه اصلاح نشود از بانک‌ها شکایت خواهیم کرد.

ایمانیه خط قرمز دولت را قوانین و مقررات محیط‌زیست دانست و در این باره گفت: واحدهای تولیدی که مشکلات مربوط به محیط زیست دارد بایستی طبق یک برنامه زمان‌بندی مشخص، تعهدات خود را نسبت به رفع ایرادهای ایجاد شده انجام بدهند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی به منظور همکاری‌های مناسبی که در رفع موانع تولید داشته‌اند، مطرح کرد: کارگروه حمایت قضایی به صورت مداوم در کنار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده است که تاکنون در راستای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و همچنین تثبیت و توسعه کارخانجات فعال در بخش تولید نیز نقش‌آفرینی بسیار خوبی داشته‌اند.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه مشکلات ۹ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در این جلسه مانع‌زدایی شدند، گفت: پتروگاز دالین، شرکت فولاد غدیر نی‌ریز، فارس‌مرغ، پتروپالایش هامرز صدف‌آریا، طراوت فارس، فراسان فارس، لوله و اتصالات فراسان، صبا لوله شیراز و پتروشیمی شیراز از جمله واحدهای تولیدی بودند که مشکلات آن‌ها بررسی و مانع‌زدایی شد.

وی افزود: عمده مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به مسائل بانکی، امور مالیاتی، امور اراضی و محیط زیست در زمینه تغییر‌کاربری، تسهیلات و وثیقه بانکی، تعیین‌تکلیف بدهی‌ها و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط دستگاه‌های مختلف استان است.

/پایان متن/