رئیس مجمع نمایندگان ادامه می‌دهد: متاسفانه به نظر می رسد مسئولان در شرایط فعلی با کنار گذاشتن شایسته سالاری مدیران را بر اساس رفاقت، رابطه، اقوام و گروه های اقدام منصوب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از خبرگزاری ایلنا، علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ایلنا در استان فارس با بیان اینکه نمایندگان باید در مرحله نخست به رفتار پیامبر اکرم توجه داشته باشند و مردم را در نظر بگیرند، مطرح کرد: این که نمایندگان همواره بر منبر شعار حمایت از مردم را سر دهند اما در عمل رفتار عکس را انجام دهند باعث بی اعتمادی بیشتر مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انتصابات فامیلی همواره از گذشته تاکنون وجود داشته است می افزاید: اما از دولتی که همواره با شعار عدالت روی کار آمده و در هر جمله مسئولان یک کلمه عدالت به کار می‌رود انتظار می رود به عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان ادامه می‌دهد: متاسفانه به نظر می رسد مسئولان در شرایط فعلی با کنار گذاشتن شایسته سالاری مدیران را بر اساس رفاقت، رابطه، اقوام و گروه های اقدام منصوب می کنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه این اقدامات ره به جایی نمی برد و سبب می شود کشور از پیشرفت باز بماند، بیان می کند: متاسفانه این اقدام سبب می شود که در جا بزنیم و از توسعه و پیشرفت باز بمانیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مجلس هم یک معیار و شاخص مناسبی برای انتخاب مدیران ندارد خاطرنشان می کند: در حال حاضر نیاز است تا دولت یک لایحه‌ای را برای انتخاب مدیران به مجلس ارسال کند تا بتوانیم بر اساس آن مدیران را برگزینیم.

پاکفطرت با اشاره به اینکه لابی کردن و مجبورکردن دیگر افراد برای دریافت پست های مدیریتی به هیچ وجه زیبنده استان نیست، می گوید: قطعا افراد با پوشیدن کت و شلوار و پیراهن دیپلمات و یقه گرد مدیر نمی شوند و این در حالی است که افراد نخبه، دست پاک، شجاع و متخصص باید بر صندلی مدیریت‌ها تکیه بزنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شایسته سالاری باید سر لوحه انتصاب‌های مسئولان باشد، ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که هر فردی با شعار گرفتن دزد و مبارزه با فساد روی کار آمد در ادامه عکس این اتفاق رخ می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه باید به افرادی که شعار مدیریت در اتاق شیشه‌ای را دارند شک کرد، می‌گوید: اگر فردی قصد خدمت صادقانه داشته باشد دیگر نیازی به شعار ندارد.

پاک فطرت با بیان اینکه معتقدم که آقای ایمانیه فردی عادل است، بیان می کند: همواره از استاندار فارس انتظار داریم که با کنار گذاشتن سفارش ها و با در نظر گرفتن شایسته سالاری افراد اصلح و شایسته را برای کرسی‌های مدیریتی استان انتخاب کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه انتخاب استاندار در انتخاب مدیران بد نبوده است، تصریح می کند: اما آقای ایمانیه یکی دو نفر از مدیران را درست و مناسب انتخاب نکرده است.

به گفته وی از استاندار فارس انتظار داریم که دقت لازم را در انتخاب مدیران استان به کار گیرد و بدون این که تحت فشار فردی قرار بگیرد مدیران را منصوب کند.

/پایان متن/