به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان فارس، در این نشست که با حضور شهردار شیراز، مدیرکل صمت استان، مدیرعامل شرکت برق منطقهای فارس و مدیر کارخانه سیمان فارس برگزار شد، تأمین برق کارخانه سیمان در محل جدید احداث در منطقه خرامه مورد بررسی قرار گرفت.
گرمه ئی در این جلسه با تأکید بر ضرورت انتقال این واحد صنعتی از کلانشهر شیراز، اظهار کرد: کارخانه سیمان فارس باید حداکثر تا شهریورماه سال آینده به منطقه خرامه منتقل شود و بازرسی کل استان تا اجرای کامل تعهدات و انتقال نهایی این واحد صنعتی، موضوع را به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه احداث کارخانه در منطقه خرامه افزود: عملیات ساخت کارخانه جدید تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته و یکی از چالشهای اصلی در مسیر بهرهبرداری، موضوع تأمین برق مورد نیاز این واحد صنعتی است.
محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در این نشست با اشاره به دغدغههای زیستمحیطی و مطالبات شهروندان بیان کرد: با توجه به آلایندگی کارخانه سیمان، ادامه فعالیت آن در محدوده شهری شیراز به ضرر سلامت شهروندان و محیط زیست شهر است و انتقال آن به خارج از محدوده شهری اقدامی ضروری محسوب میشود.
در ادامه، قائدی مدیرعامل شرکت برق منطقهای فارس با بیان اینکه محل احداث کارخانه سیمان در منطقه خرامه حدود ۶۵ کیلومتر با نزدیکترین پستهای برق فاصله دارد، گفت: تامین برق مهم ترین چالش پیش رو می باشد و پایداری شبکه، اصل مهم اداره برق می باشد.
در پایان این جلسه با تاکید گرمهئی بر همکاری و همدلی دستگاه های ذی ربط مقرر شد ایجاد پست برق مورد نیاز در منطقه توسط دو شرکت کارخانه سیمان فارس و شرکت گلگهر انجام شود و شرکت برق منطقهای فارس نیز همکاریهای لازم را برای تأمین برق این واحد صنعتی به عمل آورد.
/پایان متن/













Sunday, 28 June , 2026