رئیس جامعه هتل‌داران فارس در نشست شورای راهبردی میراث فرهنگی استان فارس با انتقاد از روند کند توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد: کشور طی دهه‌های اخیر در این حوزه پیشرفت جدی نداشته و فارس با کمبود ۵۰۰ هتل مواجه است. او همچنین خواستار ایجاد سامانه‌ای برای اتصال دانشجویان گردشگری به بازار کار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حسن سیادتیان گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ زیرساخت‌های عظیمی در کشور ایجاد شد اما در ۴۸ سال گذشته هیچ پیشرفت جدی رخ نداده است.

او افزود با وجود جلسات متعدد با وزیران و مدیران کل، مشکلات همچنان باقی مانده و سرمایه‌گذاران به دلیل روندهای طولانی و پیچیده دلسرد می‌شوند.

وی با اشاره به تجربه امارات گفت این کشور در مدت ۱۷ روز همه مراحل سرمایه‌گذاری را برای یک سرمایه‌گذار انجام می‌دهد، در حالی که در ایران چنین سرعتی وجود ندارد.

کمبود هتل در فارس و ایران

رئیس جامعه هتل‌داران فارس تأکید کرد: اگر مسیر ورود گردشگران به شیراز هموار شود، این شهر با کمبود ۵۰۰ هتل مواجه خواهد بود.

او افزود کل ایران تنها دو هزار و ۵۰۰ هتل دارد، در حالی که استانبول به تنهایی چهار هزار هتل دارد.

مشکلات اشتغال دانشجویان گردشگری

سیادتیان در ادامه گفت: طرحی برای ایجاد اشتغال دانشجویان گردشگری ارائه شده اما به نتیجه نرسیده است.

او توضیح داد فارغ‌التحصیلان بدون ارتباط با بازار کار از دانشگاه خارج می‌شوند، در حالی که در مناطقی مانند کیش کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سامانه‌ای طراحی شود که دانشجویان گردشگری پس از فارغ‌التحصیلی به صنعت گردشگری لینک شوند.

او تأکید کرد این اقدام می‌تواند مانند کشورهای اروپایی زمینه اشتغال مستقیم دانشجویان را فراهم کند و مشکلات نیروی انسانی در این حوزه را کاهش دهد.

/پایان متن/