معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس خواستار رفع موانع سرمایه‌گذاری در روند توسعه نیروگاه های خورشیدی شد و تسهیل فرآیند واگذاری زمین برای گسترش نیروگاه های تجدیدپذیر را در اولویت دانست.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، مسعود گودرزی در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری در حوزه گسترش نیروگاه های خورشیدی گفت: دولت با تمام توان در راستای کاهش ناترازی با گسترش نیروگاه های تجدیدپذیر تلاش می کند و به واسطه توسعه انرژی های پاک می توان بر این بحران فائق آمد.

وی رویکرد تسهیل گری در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر را ضروری دانست و خواستار هم افزایی دستگاه های مسئول به منظور جذب منابع سرمایه گذاری شد.

گودرزی با تأکید بر اهمیت ارتقا هماهنگی دستگاه‌های مختلف بیان داشت: برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی نیاز به یک رویکرد یکپارچه و هماهنگ داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: باید تمامی نهادها و ارگان‌ها به‌صورت مشترک برای تسهیل فرایند ها و‌ کاهش موانع به میدان عمل بیایند.

گودرزی پتانسیل‌ها و استعدادهای استان فارس در این زمینه را درخشان توصیف کرد و افزایش بهره مندی از منابع سرمایه گذاری خارجی را زمینه ساز رشد فرآیند تولید و پشتیبانی از شبکه در زمان پیک مصرف دانست.

به گفته این مقام مسئول، احداث نیروگاه‌های خورشیدی یکی از مولفه های اصلی تأمین انرژی پایدار است و به موازات آن در حوزه اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه نقش مثبتی ایفا می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از صاحب نظران درخواست کرد با ارایه راهکارهای کاربردی نسبت به بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و خدمات عمومی با دولت همکاری کنند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه‌ها و تأمین منابع مالی تأکید کرد و گفت: همه ما باید در راستای همکاری و‌ تسهیل اهداف سرمایه‌گذاران، مسیر آنها را برای فعالیت مثبت اقتصادی هموار سازیم.

براساس این گزارش شایان ذکر است: این جلسه با هدف شناسایی موانع و مشکلات موجود در مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌ با تمرکز بر گسترش نیروگاه های خورشیدی تشکیل شد و نمایندگان دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

/پایان متن/