به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حمیدرضا جلایر روز دوشنبه اظهارکرد: این مراکز فاقد مجوزهای قانونی بودند و بهصورت غیرمجاز از شبکه توزیع برق استفاده میکردند.
وی ادامه داد: میزان کشفیات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، فعالیت ماینرهای غیرمجاز را یکی از دلایل ناترازی برق عنوان کرد و گفت: مقابله جدی با این پدیده زیانبار در دستور کار قرار دارد.
جلایر تاکید کرد: مصرف بالای برق توسط دستگاههای استخراج رمزارز همواره تهدیدی برای صنعت برق محسوب میشود و در ایام پیک مصرف تابستان میتواند تامین انرژی را با چالش مواجه کند.
وی ادامه داد: هر دستگاه ماینر غیرمجاز بهطور میانگین روزانه سه تا پنج کیلووات برق مصرف میکند که معادل مصرف چندین خانوار است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس تصریح کرد: استخراج غیرقانونی رمزارز هم منافع ملی را تهدید میکند و هم پایداری شبکه برق را به خطر میاندازد؛ از این رو برخورد قاطع با این پدیده بهصورت مستمر ادامه خواهد یافت.
جلایر از اجرای برنامهریزیهای هدفمند و استفاده از روشهای نوین برای شناسایی مراکز غیرمجاز خبر داد و گفت: این اقدامات برای صیانت از منافع ملی، جلوگیری از تضییع حقوق بیتالمال و تامین برق پایدار مشترکان انجام میشود.
وی مشارکت مردمی را بازوی قدرتمند شناسایی مراکز غیرمجاز خواند و افزود: گزارشهای مردمی ضمن کاهش مصرف برق، مشمول پاداش ریالی میشود.
وی ادامه داد: برای سهولت گزارشدهی، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۲۱ راهاندازی شده و پاداش هر دستگاه گزارش شده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد: مقابله با این تهدید نیازمند مشارکت همگانی است تا بتوان با تامین برق پایدار برای همه مشترکان، از پیک بار تابستان ۱۴۰۴ عبور موفقیتآمیز داشت.
/پایان متن/













Wednesday, 24 June , 2026