گزارش اختصاصی عصر کار از آیین تجلیل و تقدیر شهردار صدرا و مدیریت شهری این شهر نوپا از ۶ آتش‌نشان به پاس امانتداری در حفظ طلا و جواهرات منزل که در یک حادثه آتش‌سوزی دچار حریق شده بود؛ اقدامی ارزشمند که در راستای ترویج فرهنگ امانت‌داری و پاسداری از منزلت اجتماعی مشاغل باید به عنوان یک دغدغه در منشور اخلاقی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مورد توجه قرار داشته باشد. فرهنگی که از دیرباز در آداب و رسوم و ادیان الهی مختلف هم مورد تاکید قرار داشته و حفظ و توسعه این ارزش‌ها را به یک مطالبه عمومی در بین شهروندان فرهنگ‌مدار تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از روابط‌عمومی شهرداری صدرا در بامداد جمعه هفته پیش در فرآیند امدادرسانی آتش‌نشانان این شهر جدید در یک کاربری مسکونی که بلافاصله پس از گزارش شهروندان تیمی متشکل از ۶ نفر به محل حادثه اعزام شد؛ باتوجه به خالی بودن منزل و قفل بودن درب‌ها، آتش‌نشانان از طریق بالکن همسایه وارد منزل دچار حریق شدند و اقدام به مهار آتش‌سوزی می‌کنند اما در حین عملیات بسته‌ای حاوی طلا و جواهرات و همچنین مدارک که در حال سوختن بود توسط این پرسنل به بیرون از منزل منتقل گردید که پس از حضور صاحب‌خانه از سفر، بسته‌های امانتی به آن‌ها تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، پارسایی از جایگاه مقام عالی در شهرداری صدرا به همراه معاونین و تعدادی از همکاران طی یک مراسم با حضور در واحد آتش‌نشانی از تیم شایسته امدادرسان ضمن اهداء لوح سپاس با هدایایی از این پرسنل امانت‌دار و درستکار، تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش عصر کار، این اقدام از آنجایی حائز اهمیت است که ترویج فرهنگ امانت‌داری و پاسداری از منزلت اجتماعی مشاغل باید به عنوان یک دغدغه در منشور اخلاقی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مورد توجه قرار داشته باشد. فرهنگی که از دیرباز در آداب و رسوم و ادیان الهی مختلف مورد توجه و تاکید قرار داشته است.

/پایان متن/