مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: هم اكنون در 63 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ويژه اقتصادی كازرون با فراهم بودن زیرساخت‌ها، آماده سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای صنعتی است.

سيدمسعود عظيمی در غرفه استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ گفت: شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری است و در این زمینه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

وي با اشاره به ظرفيت هاي ويژه و منحصر به فرد استان فارس براي جذب سرمايه گذاران در بخش هاي توليدي و صنعتي افزود: تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال و جذب سرمايه گذار در همه مناطق استان در اولویت این شرکت قرارگرفته و هم اکنون تمام شهرستانهای استان دارای شهرک یا ناحیه صنعتی هستند تا فرآيند جذب سرمايه گذار صنعتي در تمام نقاط استان هموار شود.

وی اضافه کرد: استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساختها، عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از سازمانها برای استقرار واحد صنعتی، مستثنی بودن از قانون شهرداری‌ها و معافیت‌های مالیاتی و امکان ارائه حمایت‌ها و کمکهای فنی و اعتباری تسهیلات بانکی و سایر مزایای دیگر، از توجیه فنی و اقتصادی بیشتری برخوردار است.

مدير عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه برای جانمایی و تعیین مکان شهرک‌ها و نواحی صنعتی مراحل مختلف كارشناسي ،فني ، ارزیابی و امکان سنجی انجام می شود، گفت: شرکت شهرکهای صنعتی برای ایجاد زیرساختها و اجرای طرحهای متعدد عمرانی نظیر جاده دسترس، خیابان کشی و جدول گذاری، عملیات تسطیح، اجرای شبکه های آب، برق، گاز و مخابرات و فاضلاب هزینه های زیادی را انجام می دهد بنابراین استقرار واحدهای تولیدی صنعتی ، باتوجه به این موارد اقتصادی و به صرفه است.

وي افزود:تاكنون۷۶۷۰قرارداد در شهرك ها و نواحي صنعتي استان با متقاضيان منعقدشده است.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با بيان اينكه امسال و در راستاي تحقق جهش توليد خدمات متنوع حمايتي از صنايع كوچك در ۲۰محور ارائه مي شود ، توجه به زنجيره ارزش را از رويكردهاي اصلي اين شركت اعلام كرد و گفت:امسال برنامه ويژه اي در بخش خوشه هاي صنعتي و كسب و كار و كنسرسيوم هاي صادراتي اجرا مي شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بيان اينكه خوشه های صنعتی، يكي از پیش شرط هاي دستیابی به جهش تولید است گفت: امسال در راستاي توجه به زنجيره ارزش ،خوشه صنعتي سنگ ني ريز در استان اجرايي مي شود و علاوه بر آن كنسرسيوم هاي صادراتي انجير استهبان و محصولات پروتئيني فارس نيز راه اندازي خواهد شد.

وي با بيان اينكه توسعه خوشه های صنعتی نقش محوری و بارزی در سیاست های اقتصادی و صنعتی ایفا می کند،گفت:شركت شهرك هاي صنعتي فارس تاكنون خوشه هاي گلاب و عرقيات ميمند ،سنگ شمال ،ترشيجات شوريجات و رب گوجه،خرما ،فرش دستباف و گياهان دارويي را اجرايي و به مرحله توسعه يافتگي رسانده و خوشه مسقطي لار نيز در حال اجراي مراحل توسعه خوشه اي است

عظيمي گفت: خوشه گیاهان دارویی فارس كه با توجه به مزيت هاي استان در بخش گياهان دارويي تشكيل شد سال گذشته در بین خوشه های صنعتی و کسب وکار کشور موفق به کسب عنوان برتر شد.

به گزارش عصر کار، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است كه به مدت ۵روز در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار شد.

/پایان متن/