مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرستان‌های سپيدان و بيضا در اولويت‌های اصلی طرح‌های توسعه‌ای و ايجادی اين شركت است.

سيد مسعود عظيمی، در ديدار با اردوان اكبرپور، منتخب مردم شهرستان‌های سپيدان و بيضا در مجلس دوازدهم با تشريح برنامه عملياتی جهش توليد اين شركت در ابعاد فنی و زيرساختی، خدمات حمايتی و طرح‌های توسعه‌ای و ايجادی در شهرستان‌های سپيدان و بيضا گفت: موقعيت ويژه اين شهرستان‌ها نظير وضعيت مناسب آب و هوايي ، فاصله نزديك با مركز استان ،وجود منابع انساني توانمند و قرارگيري آزاد راه شيراز -اصفهان در شهرستان بيضا و محور مواصلاتي شيراز به ياسوج در شهرستان سپيدان ظرفيت بي بديلي را براي جذب سرمايه گذار فراهم مي كند و اين شركت در راستاي ماموريت اصلي خود در زمينه فراهم كردن زيرساخت هاي توليد و صنعت تلاش خود را براي تحقق اين هدف انجام مي دهد.

وي با اشاره به برنامه اين شركت براي تكميل زيرساخت هاي شهرك دارويي بيضا ،از برنامه ريزي براي راه اندازي شهرك صنعتي بزرگ در بخشي از اراضي همجوار اين شهرستان و شهرستان زرقان خبر داد و گفت:در اين زمينه بررسي ها و بازديدهاي ميداني انجام و در مرحله انتخاب اراضي با رويكرد جذب مشاركت مردم در ايجاد شهرك هاي صنعتي جديد هستيم.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بيان اينكه هم اكنون ۸ شهرك و ناحيه صنعتي دولتي و غير دولتي در شهرستان هاي سپيدان و بيضا وجود دارد گفت: شهرك هاي و نواحي صنعتي همايجان ،سپيدان ۳و ناحيه صنعتي شهيد جاويدي و نيز شهرك هاي صنعتي غير دولتي فراسان و كامپوزيت سازه ماندگار در شهرستان سپيدان و شهرك هاي صنعتي دارويي و ملوسجان و ناحيه تل بيضا نيز در شهرستان بيضا ايجاد شده اند .

عظيمي با بيان اينكه تاكنون ۱۲۱قرارداد سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي سپيدان و ۷۸قراردار نيز در شهرك هاو نواحي بيضا منعقد شده است گفت:در مجموع در شهرك هاي صنعتي دولتي اين دو شهرستان ۹۳واحد بهره بردار با اشتغال ۱۹۵۶نفر مشغول به فعاليت هستند تاكيد كرد و گفت:شهرك دارويي بعنوان يكي از گزينه هاي سرريز سرمايه گذاري كلان شهر شيراز در نظر گرفته شده است و براي ما اهميت ويژه اي خواهد داشت.

وي افزود:در دو سال گذشته و با اختصاص۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرك دارويي شتاب گرفت و طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان‌کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح‌های تکمیلی نظیر اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

وي با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نيمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان این‌که در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مكان يابي و جانمايي است.

وي همچنين از تكميل عمليات زيرسازي فاز يك با اعتبار ۵۲ميليارد تومان، شبكه فاضلاب با مبلغ ۲۲ميليارد تومان و شبكه داخلي آب با ۷ميليارد تومان خبر داد و گفت:ساير پروژه ها نيز در مرحله برآورد و انجام عمليات اجرايي قراردارد.

عظيمي با اشاره به این‌که شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

اردوان اكبرپور منتخب مردم شهرستان هاي سپيدان و بيضا در مجلس دوازدهم نيز در اين جلسه با تشكر از اقدامات انجام شده در حوزه ايجاد و توسعه زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي اين حوزه انتخابيه بر پيگيري به منظور رفع مشكلات و اجراي طرح هاي توسعه اي تاكيد كرد.

/پایان متن/