در آستانه سفر رییس جمهور به فارس نماینده مردم شیراز و زرقان به بیان مطالبات مردمی این استان و پروژه‌های ضروری که باید در پروژه‌های سفر گنجانده شود پرداخت.

علیرضا پاک فطرت روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از فرصت سفر رییس جمهور به فارس به منظور تقویت فعالیت‌های عمرانی و آغاز پروژه‌های جدید در بخش‌های مختلف استان بهره ببریم.

تخصیص بودجه جهت خرید پنج دستگاه شتاب‌دهنده خطی

نماینده مردم شیراز و زرقان به بیان پروژه‌های ضروری که باید در پروژه‌های سفر گنجانده شود پرداخت و افزود: با توجه به سند توسعه سرطان وزارت بهداشت که شیراز را قطب درمانی جنوب کشور معرفی کرده و حدود ۹میلیون نفر جمعیت استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد را پوشش می‌دهد بر اساس استانداردهای لازم به ازاء هر ۵۰۰ هزار نفر یک دستگاه شتاب دهنده خطی مورد نیاز است؛ لذا ضروری است بودجه لازم جهت خرید پنج دستگاه شتاب‌دهنده خطی برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: بودجه لازم جهت ساخت دانشگاه فرهنگیان با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت دانشگاه فرهنگیان از دیگر نیازهای این استان است.

پنجاه درصد اعتبار برای ساخت مترو شهر صدرا

پاک فطرت افزود: همچنین استان فارس به پنجاه درصد اعتبار جهت ساخت مترو شهر صدرا نیازمند است، در واقع سازمان عمران صدرا حاضر به پرداخت ۵۰ درصد بودجه از محل اعتبارات خودش است.

این نماینده مجلس یادآور شد: از آنجا که در استان پهناور فارس مدارس سنگی زیادی که حدود ۶۰ سال قبل ساخته شده وجود دارد جهت نوسازی این مدارس انتظار می‌رود هر چه سریعتر بودجه لازم برای حداقل پنجاه مدرسه در نظر گرفته شود.

وی با اعتقاد به اینکه استان فارس قطب گردشگری است، گفت: برای جذب گردشگر نیاز به ساخت موزه تاریخی فرهنگی است؛ در سفری که رئیس جمهور به سازمان ملل داشتند تلاش کردند چند صد قطعه با ارزش تاریخی را به ایران بازگردانند؛ لذا نگهداری آنها نیاز به موزه دارد.

اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کمربند شرق شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کمربند شرق شیراز که ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه سال اخیر رها شده نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی عنوان کرد: همچنین انتظار می‌رود اتصال فارس به دریا که سال‌ها قبل توسط دولت و حاکمیت به تصویب رسیده عملیاتی شود، بدون شک این کار باعث رونق اقتصادی در استان‌های فارس و دیگر استان‌های جنوبی کشور می‌شود.

تخصیص سه هزار میلیارد تومان به ساخت بیمارستان دولتی

این نماینده با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر شیراز حتی یک بیمارستان از اعتبارات دولتی ساخته نشده است، گفت: این شهر با داشتن پزشکان حاذق و همچنین ظرفیت‌های علمی موجود و نیز مراجعه بیماران از کشورهای همسایه تحت عنوان گردشگری سلامت نیاز مبرم به ساخت حداقل یک بیمارستان هزار تخت خوابه مجهز به تکنولوژی روز دارد که برای شروع این پروژه به اعتباری حداقل سه هزار میلیارد تومان نیاز است.

/پایان متن/