مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: ساز و کار مشخصی برای کاهش مصرف پلاستیک در استان و کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، عطاء پورشیرزاد ظهر یکشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران با اعلام شعار هفته محیط زیست بیان کرد: شعار هفته محیط زیست در امسال «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» است و یکی از معضلاتی که در فارس نیز مشاهده شده افزایش مصرف پلاستیک در استان است.

وی ادامه داد: استفاده از پلاستیک یکی از مشکلاتی بوده که در سطح جامعه به وضوح قابل مشاهده است و افراد بدون دغدغه نسبت به استفاده از پلاستیک در خریدهای روزمره استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: ساز و کار مشخصی برای کاهش مصرف پلاستیک در استان و کشور وجود ندارد این در حالی است که پیش‌تر به صورت مقطعی نسبت به فعالیت‌های تبلیغی اقدام شد و محیط زیست فارس نیز نسبت به ارائه کیسه‌های پارچه‌ای در استان اقدام کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این اقدام شاید به صورت نمادین اتفاق افتاد اما این موضوع هنوز در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح نشده است. از سوی دیگر اصناف در حوزه‌های مختلف همچون نانوایی‌ها، خشکبار و سایرین باید نقش خود را برای کاهش مصرف پلاستیک اقدام کنند.

وی در تشریح وضعیت تالاب‌های استان فارس نیز بیان کرد: حق آبه تالاب‌های استان فارس احصا شده و عملیات رها سازی آب برای تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پور شیرزاد تصریح کرد: سر دهانه رودخانه کر در استان فارس دارای مشکلاتی بوده که موجب شده تا حق آبه تالاب و زمین‌های کشاورزی به آنها تعلق نگیرد.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: در اختصاص حق آبه به تالاب‌ها نظارت بر عهده وزارت نیرو است و هر گونه عدم انجام وظایف در این حوزه، کوتاهی در وظایف است.

/پایان متن/