مدیرکل محیط‌زیست استان فارس خواستار به نتیجه رساندن پرونده شهدای محیط‌بان شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در دیدار با خانواده بهرامی پور همیار محیط زیست استان فارس ضمن دلجویی از خانواده این همیار محیط زیست اظهار داشت : شهیدان محیط زیست افتخار کشور و مدافعان راستین انفال الهی هستند و برای مراقبت و پاسداری از ارزشهای محیط زیستی در این سرزمین جان پاک خود را فدا کردند.

پور شیرزاد اضافه کرد: از خدای سبحان می خواهیم که مقام شهدای محیط زیست را متعالی گرداند، همه مسوولان محیط زیست در استان و در کشور دغدغه مند بودند که در یک سال گذشته پرونده های شهدای محیط زیست به خوبی پیش برود و به نتیجه برسد، رایزنی های لازم با بنیاد شهید در این زمینه انجام شد و اقدامات مفیدی در حال اجرا است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطر نشان کرد: هر اقدامی انجام شده وظیفه مسوولان محیط زیست بوده است، ما ازهیچ کوششی برای به نتیجه رسیدن پرونده اداری کسانیکه جان خود را در راه حفظ ارشهای محیط زیست فدا کردند و قرار گرفتن آنان در ردیف شهدای گرانقدر کوتاهی نکردیم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

خواهر رضا بهرامی پور همیار محیط زیست استان فارس نیز در این دیدار ضمن تقدیراز اقدامات انجام شده از سوی مسوولان محیط زیست استان فارس خواستار پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی شد و از حضور مدیر کل و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تقدیر کرد.

ششم خرداد سال ۱۴۰۱ حدود ساعت ۱۸و ۴۰ دقیقه محیط‌بان محمد فرهمند به همراه دو همیار محیط زیست به نام‌های رضا بهرام پور و علی اسدی به صورت پیاده در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات استان فارس در حال گشت زنی بودند که خبری مبنی بر حضور دو شکارچی در منطقه دریافت می‌کنند و راهی منطقه مورد نظرشده اند.

محیط‌بان فرهمند به همراه همیاران، شکارچیان را مشاهده می‌کنند که محیط‌بان اقدام به شلیک هوایی می‌کند و بعد از آن، درگیری رخ می‌دهد اما شکارچیان به سمت این سه نفر شلیک می‌کنند و در این درگیری محیط بان فرهمند و رضا بهرام پور به عنوان همیار محیط زیست با اصابت گلوله جان شیرین خود را از دست می‌دهد، همچنین همیار دیگر به نام علی اسدی که همراه این دو نفر بود نیز از ناحیه کتف مجروح و به بیمارستان منتقل شده و نجات میابد.

/پایان متن/